Acasă, pe drum. O jurnalistă și un fotograf s-au mutat într-o autorulotă ca să-și poată face meseriile.

Text: Elena Stancu
Foto: Cosmin Bumbuț

Acum cinci ani, locuiam cu chirie într-o garsonieră mică în Piața Rosetti din București. Trăiam în 25 de metri pătrați, într-o încăpere înaltă, rece și întunecoasă dintr-o fostă casă naționalizată.

Domnul nostru din podul casei. Biserica ascunsă din Amsterdam

Reportaj: Ștefan Ghenciulescu
Foto: Arjan Bronkhorst, Georgiana Ghenciulescu

Titlul de mai sus nu este o metaforă jurnalistică, ci chiar numele celui de-al doilea cel mai vechi muzeu din Amsterdam (după Rijksmuseum), stabilit în secolul XIX într-o casă foarte specială de secol XVII: locuința unui burghez bogat din epoca de aur a Amsterdamului, are ca punct culminant și ascuns o biserică. Nu e o capelă domestică, ci o biserică publică, cu altar, amvon, orgă, galerie la etaj, bolți, statui, bănci și locuri de stat pentru circa 150 de persoane și așa mai departe: un exemplu unic de spațiu public și loc sacru integrat cu bună știință unei locuințe civile.

Casa cea lungă de la Crucea

Proiect, foto: Mircea Vasvari
Text: Cosmin O. Gălățianu

Colegul meu, Vasvari

Pe Mircea Vasvari l-am cunoscut acum zece ani când ne pregăteam amândoi pentru admiterea la facultate. Veneam, alături de mulți alții, provinciali (unii în mod absurd de prin Satu Mare), în fiecare sâmbătă și duminică, la București și făceam cinci ore de desen și geometrie descriptivă cu profesorul Alexandru Bercan

Locuire pasivă mediteraneană. BXD Arquitectura: Casa MG, Sant Cugat de Vallès

Text: Jean Craiu
Foto: Aleix Bagué

Casa MG se găsește într-un cartier cu caracter rezidențial din orașul Sant Cugat de Vallès, o localitate mică aflată la 5 km de marginea Barcelonei (măsurând de la limita cartierului les Planes), între colinele Collserola și De Galliners.

Casa Furnicilor, Iași

O casă mică cu un interior mare, ieftină și bogată în spații.

Ne vorbesc nu doar arhitecții, ci și beneficiarii: despre urcat scări, despre cum ajungi să mai petreci timp împreună acasă, despre cum locuința și familia cresc împreună.

Sergison Bates architects: Pavilion de grădină, Mereworth, Kent

Text: Sergison Bates architects
Foto: David Grandorge

Finalizată în anul 1658, Yotes Court este o reședință rurală listată ca patrimoniu de gradul I, aflată în mijlocul unei proprietăți de 20 de acri (8 ha).

Pavilionul terminat în 2010 include o piscină interioară încălzită de 15m, vestiarele aferente și o sală de sport.

Mies van der Rohe Award 2019: Transformarea a 530 de locuințe sociale din Bordeaux. Interviu cu Anne Lacaton

Câștigătorul trofeului european pentru arhitectură contemporană Mies van der Rohe Award 2019 este proiectul de transformare a 530 de locuințe sociale din cartierul Grand Parc, Bordeaux, realizat de Anne Lacaton & Jean-Philippe Vassal în asociere cu Fréderic Druot & Christophe Hutin architectes. Suntem onorați că, la această ediție, între cei 7 membri ai juriului s-a numărat și colegul nostru, redactorul-șef Zeppelin: Dorte Mandrup, George Arbid, Angelika Fitz, Ștefan Ghenciulescu, Kamiel Klaasse, María Langarita, Frank McDonald.

Tony Fretton Architects: Turnurile Westkaai 5 & 6, docurile din Anvers

Text: Tony Fretton Architects
Foto: Peter Cook, Filip Dujardin

Ca parte a reabilitării majore a Docurilor din Anvers, pe cheiul din Westkaai sunt aliniate șase turnuri rezidențiale.

Regulamentele de urbanism au determinat formele de bază și amplasarea. Fiecare cuplu de turnuri trebuia să aibă volume și expresii asemănătoare însă nu identice.

Curte sub un copac. Transformarea unui loft dintr-o clădire de patrimoniu, Londra

Proiect: RoundRobin studio
Text: Anca Mihalache
Foto: Radu Malașincu

Puțină istorie

Partea principală a clădirii originale a fost construită în jurul anului 1825, ca Azilul de Binefacere Haberdashers.

Modern prin omisiune chibzuită. Uwe Schröder: Galerie și casă-atelier, Bonn

Intro: Modern prin omisiune chibzuită. Virtutea abstinenței.
Text: Cosmin O. Gălăţianu

Facem o observație asupra operei din afara acesteia:` este limpede că raportarea la operă, la lucrătură, are și ea modernitatea ei. Cu alte cuvinte, felul cum este privită opera, bunăoară opera de arhitectură, îi legitimizează sau nu modernitatea. O astfel de privire, recentă spunem noi, s-a răsucit către un tip de arhitectură care convine (și aici ne referim cu precădere la arhitecți) prin justețea-i implacabilă.

Sergison Bates architects: Locuințe sociale și creșă – Geneva, Elveția

Intro: Autonomia captivă

Text: Cosmin O. Gălățianu

Orașul, dar mai ales orașul european, își ține corpul sub supraveghere. Se teme să nu-i fie extirpate componentele vii, resimte fantomele celor amputate și își tratează disfuncția cu mișcări precaute precum un cardiac maladia.

Bucuria unei clipe. Locuință de vacanță, Moltenia

Proiect, text: Anca Mihaela Constantin, Ionuț Constantin
Foto: Marius Vasile

Să vă povestim despre proiect și execuție. Și despre aventura unor lucruri recuperate.

Sari la conținut