Co-creație la Armeniș: WeWilder, primul campus de coworking rural-urban din țară

WWF, alături de comunitatea locală din Armeniș și inovatori în arhitectură sustenabilă, a început lucrările la primul campus de colaboare urban-rural din România, WeWilder. Centrul își propune să fie locul de întâlnire pentru freelanceri, echipe din companii, artiști, antreprenori și localnici, totul pentru a forma o rețea de economie circulară amplasată în inima naturii.

Exerciții de design cu mobilier urban. Decebal Scriba. 1973

Text: Mirela Duculescu

Materialele care ilustrează acest articol fac parte din Arhiva Decebal Scriba.

Ar mai fi de amintit faptul că o revoluție a mijloacelor de transport atât individuale, cât și în comun (…), având în vedere incapacitatea acestora de a satisface cerințele ritmului cotidian actual și gradul înalt de poluare pe care îl presupun (…) ar schimba probabil esențial condiția străzii, lucru ce s-ar face simțit și în problema echipamentului stradal.”

Stardust Architects: bucuria micro-arhitecturii

Anca Cioarec și Brîndușa Tudor par să se simtă foarte bine la scara dintre arhitectură și design. Fiecare proiect e abordat cu sensibilitate și cu grijă: spațiul și șurubul devin parte a aceleiași familii, iar referințele culturale și dragostea față de istorie se văd și în cele mai mici lucrări și detalii.
Le-am rugat să ne povestească despre 4 lucrări recente: pe de o parte, despre 2 apartamente și un dispozitiv pentru o expoziție despre patrimoniu, pe de alta – despre proiectul obținut prin concurs pentru magazinul proiectului de design social Mesteshukar ButiQ. (Zeppelin)

DELTA PLAN – GEST. 3 ateliere de ceramică, 3 grupuri sanitare în UAUIM

Un proiect în cadrul programului I’M UAU
Text: Justin Baroncea
Foto: Radu Malașincu, Cristina Ginara, Alexandru Ivanof

Un laborator care include ateliere de „confecții” ceramice, aparate de iluminat, mobilier din materiale și piese reciclate, bandă desenată pe pereți și un boiler pe tavan.

Cătălin Crețu: Perspectrum. Universul la dimensiunea unui vârf de ac, printr-o sculptură micrometrică

Cătălin Creţu este compozitor şi artist multimedia. Este autorul „pianului augmentat”, un instrument electroacustic ce are forma unui pian obişnuit, de concert, dotat cu senzori de mişcare, de presiune şi de lumină. Aceşti senzori, manevraţi conform partiturii speciale şi după un anumit algoritm programat, oferă lumii un alt fel de muzică, un alt fel de spectacol, toate augmentate de tehnologie.

Cosmin Haiaș: I, Robot. “Suntem contemporani cu apariția celei de-a doua specii inteligente de pe planetă, inteligența artificială”

Cosmin Haiaș locuiește și lucrează în Timișoara. Este artist și inginer, interesat de evoluția tehnologică și de cel mai remarcabil eveniment din evoluția omenirii – Inteligența artificială.

În cadrul proiectului FUSION. Artă și știință, Cosmin Haiaș a creat instalația I, Robot în colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor.

SAINT MACHINE: I, Human. Coerența luminii laser tradusă în empatie

Marilena Oprescu-Singer aka SAINT MACHINE este o artistă interesată de aspectele conceptuale ale precepţiei. Este autoarea unor instalaţii imersive, participative, care investighează procesele biologice şi studiază noţiunea de spaţiu ca organism viu, o noţiune suprapusă peste conceptele: public/privat, interior/exterior, real/virtual, fizic/imaginar, ascuns/revelat.

Sillyconductor: Ondiocytherium – Le Tourbillon du Pakistan, un instrument muzical care se autodistruge

Cătălin Matei, aka Sillyconductor, este muzician şi designer audio. Preocuparea lui principală a fost mereu muzica clasică şi relaţia ei cu hazardul sau matematicile: proiecte ca Ventichitara (un instrument de improvizaţie construit din ventilatoare USB), 100 Catronomes (un remake auriu al poem‑ului Symphonique creat de Gyorgy Ligeti, realizat cu 100 de pisici Maneki Neko) sau Pianosaurus (un pian mecanic postmodern) explorează teritoriile comune ale tehnologiei, muzicii clasice şi ale umorului.

De la Cincu la Cluj prin New York: KraftMaking the Future. Fibre și plante din Transilvania, tehnici tradiționale și inovație sustenabilă

Abigail Doan (artist environmentalist), Zayaan Khan (antropolog și activist culinar), Victoria Mangnaiello (artist textil si prof. adj. la New York University/Parson’s New School) și Marlene Stanciu (artist textil, KraftMade) au creat împreună un program menit să arate cum practicile sustenabile și narative culturale pot fi integrate în industria modei și creația de textile. Programul a cuprins un workshop la Cincu – jud. Brașov, o expozitie la Textile Arts Center din New York, apoi o expoziție la Galeria Casa Matei din Cluj.

LightCode București – Barcelona. O instalație interactivă

22 octombrie – 22 noiembrie 2018

LightCode București: Str. Academiei 18–20 (portic UAUIMB, lângă Librăria Cărtureşti Modul)
LightCode Barcelona: COAC – Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Plaça Nova 5

Oraşul pilulei albastre – arhitectura percepţiei

Interviu cu Vlad Bînă, arhitect și scenograf digital, 2004

scenografie digitală pentru filmele Matrix Reloaded, Matrix Revolutions (Warner Bros, 2002-2003 / Esc Entertainment) şi 13 Ghosts (Warner Bros, 2002/ Manex Entertainment, Cinesite)

Prima serie de jucării dezvoltate prin cercetare educațională în România

eematico lansează prima serie de jucării dezvoltată prin cercetare educațională în România, printr-o de campanie de crowdfunding pe Startarium, care are ca termen limită ziua de 19 iunie 2018.

1