Mânadelucru: Locuri de stat în piața Huet, Sibiu

Mobilierul realizat pentru Piața Huet din Sibiu este unul reversibil și relocabil, dar născut din condițiile specifice și de înțelegere ale contextului respectiv.

Highlights Romanian Jewelry Week 4.0 – trei expo colective

Peste 230 de designeri, școli, asociații și colective din peste 30 țări din întreaga lume fac parte din selecția ROJW 2023, propunând mii de creații de bijuterie de autor

Câștigătorii competiției Legnica Jewellery Festival SILVER – la ROJW Chișinău

Eveniment principal al festivalului Legnica Jewellery Festival SILVER, care se desfășoară din 1979 în Polonia, competiția internațională de bijuterie contemporană este organizată de Gallery of Art in Legnica. Câștigătorii celei de-a 31-a ediții, cu tema QUALITY, anunțați în cadrul Festivalului din mai 2023, vor fi prezenți la ediția specială Romanian Jewelry Week din Chișinău.

Scaunul UMT, un proiect de María Luisa Blanco și Lluís Alexandre Casanovas Blanco

„Din 1931… Ah! De-atunci totul s-a schimbat complet. Lola, Carmen, Angelita, Rosario, María… au abandonat țeserea dantelei cu bobine pentru totdeauna și au devenit militante. Femei din toată Spania. Cu cine vor vota?”

Estampa: Revista gráfica, 1936

Alexe Popescu: Pliere și funcțiune

A început să plieze cartele de metrou. Acum, chiar și categoriile de proiecte pe care Alexe Popescu le-a pornit de la principiile origami sunt de ordinul zecilor. Joaca a devenit din ce în mai serioasă și fertilă, transformându-se într-un program și o filosofie de design.

Alsena: Design din Transilvania

Ne face plăcere să publicăm acest material. Odată, pentru că e vorba de design de calitate. Apoi, pentru că e vorba de un designer tânăr. Și nu în ultimul rând, pentru că vrem să salutăm orice exemplu de producție internă de mobilier original, cu atât mai mult când e vorba de o firmă de familie.

We are play. Design pentru expoziția „Diploma Show 2022”

Proiect, text: Maria Duda, Alexandru Belenyi
Foto: Roald Aron, Maria Duda

Pentru noi Diploma e, înainte de festival sau recunoaștere birocratică, o celebrare a absolvenților, a pășirii lor dintr-o lume relativ controlată, ghidată, în alta mai difuză, mai largă, ca o intersecție cu contururi și tumult de voci necunoscute.

Muzeul Colectivizării. Etapa a doua

Pornit în toamna anului 2019 de la inițiativa unui grup de pasionați de istorie și antreprenori din satul Tămășeni, Muzeul Colectivizării a devenit realitate în scurt timp și și-a deschis expoziția în primele trei camere un an mai târziu. Între 2020 şi 2021, muzeul a avansat rapid și a reușit să finalizeze expoziția în alte patru camere și să deschidă un întreg circuit în casa de la stradă. În 2021, a fost nominalizat pentru premiul Anualei de Arhitectură de la București, secțiunea Expoziții, standuri și scenografie. În Zeppelin 160 am publicat un articol extensiv despre prima etapă a proiectului, republicat și pe site, aici.

ASTRA VR de Zeppelin Design: Punerea în valoare a patrimoniului tradițional prin tehnologii multimedia

ASTRA VR este un experiment muzeal care se folosește de tehnologie VR, instalații de sunet și bandă desenată pentru a face patrimoniul culturii tradiționale mult mai accesibil. Miza pe care muzeul ASTRA din Sibiu și-a asumat-o a fost aceea de a inova modalitățile de exprimare muzeistice și de a se apropia de o nouă generație de vizitatori.

RDW Open Air Society

Zeppelin Design & more @ Romanian Design Week 2020

Text: Constantin Goagea
Fotografii: Andrei Mărgulescu
Concept curatorial: Romanian Design Week și Zeppelin Design
Design expoziție: Zeppelin Design+câștigătorii Ping-Pong +

Co-creație la Armeniș: WeWilder, primul campus de coworking rural-urban din țară

WWF, alături de comunitatea locală din Armeniș și inovatori în arhitectură sustenabilă, a început lucrările la primul campus de colaboare urban-rural din România, WeWilder. Centrul își propune să fie locul de întâlnire pentru

Exerciții de design cu mobilier urban. Decebal Scriba. 1973

Text: Mirela Duculescu

Materialele care ilustrează acest articol fac parte din Arhiva Decebal Scriba.

Ar mai fi de amintit faptul că o revoluție a mijloacelor de transport atât individuale, cât și în comun (…), având în vedere incapacitatea acestora de a satisface cerințele ritmului cotidian actual și gradul înalt de poluare pe care îl presupun (…) ar schimba probabil esențial condiția străzii, lucru ce s-ar face simțit și în problema echipamentului stradal.”

Sari la conținut