O articulație între oraș și Insula Muzeelor, între apă și țesutul urban, între Neues Museum și Muzeul Pergamon, între spațiul public și cel al culturii, între tradiție și tehnologia și societatea de azi.
revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X
O articulație între oraș și Insula Muzeelor, între apă și țesutul urban, între Neues Museum și Muzeul Pergamon, între spațiul public și cel al culturii, între tradiție și tehnologia și societatea de azi.
La Zeppelin încercăm întotdeauna să intrăm în profunzimea proiectelor. Aici, arhitectura propriu-zisă, contextul și detaliile sunt întrețesute în mod atât de complex, iar procesul este atât de fascinant și cu siguranță, exemplar, încât am ales să prezentăm proiectul ca pe o suită de cadre
Acest mic muzeu independent pornește de la o arhivă de familie dar vorbește despre o comunitate, un oraș și experiențe umane fundamentale și o face printr-o experiență spațială și auditivă mai degrabă decât prin mijloacele muzeale clasice.
Din majoritatea fotografiilor care circulă pe net și, mai ales dacă nu te uiți atent, poți avea impresia că auditoriul din Plasencia e aruncat undeva pe câmp, într-o poziție absurd de periferică, unul dintre multele obiecte autosuficiente, plantate de administrații și arhitecți orgolioși.
FABER este o comunitate formată din oameni care de ceva timp investesc cu încredere și energie în evoluția pozitivă a Timișoarei, un loc a cărui poveste se centrează pe ideea de conservare strategică, nu literală, unde procesul, oamenii și conturarea strategiilor de lucru sunt mai importante decât produsul.
Casa veche și extinderile sale formează un ansamblu de camere, verande, cotloane, curți și terase. O lume la scara copilului, într-un cartier istoric lângă Dealul Patriarhiei
Copiii învață și se joacă sub un peisaj de acoperișuri
Proiect, text: SALHAUS – Masashi Hino, Mari Tochizawa, Motoki Yasuhara
Text: Ștefan Ghenciulescu, în colaborare cu Magdalena Nicola
Desenele din acest articol îi aparțin lui Nicole, elevă în clasa a VI-a la un liceu din Bergamo. Sunt, de fapt, teme pentru acasă la materia „Istoria Artei”. Disciplina și exercițiile nu sunt gândite pentru școli de artă, ci pentru toți copiii – la fel cum cu toții trebuie să învețe matematică, științele naturii și literatură.
Un loc emoționat și în același timp un model de design respectuos și cu resurse minime. Alexandru Cristian Beșliu a vorbit cu autorii, cu cei care se ocupă de el și cu profesorul Emil Barbu (Mac) Popescu, care a avut un rol fundamental în nașterea acestui spațiu
Text: Lorena Brează
Foto: Anca Lorinți
Între 22 august și 1 septembrie 2019 s-a desfăsurat la Timișoara proiectul Gastronom: artă contemporană cu patrimoniu culinar, o rezidență artistică cu tema hranei, în care au fost construite trei instalații artistice, concepute de trei artiști români, folosind ca materie primă mămăliga. Conceptele au fost selectate în urma unui concurs.
Reportaj: Ștefan Ghenciulescu
Foto: Arjan Bronkhorst, Georgiana Ghenciulescu
Titlul de mai sus nu este o metaforă jurnalistică, ci chiar numele celui de-al doilea cel mai vechi muzeu din Amsterdam (după Rijksmuseum), stabilit în secolul XIX într-o casă foarte specială de secol XVII: locuința unui burghez bogat din epoca de aur a Amsterdamului, are ca punct culminant și ascuns o biserică. Nu e o capelă domestică, ci o biserică publică, cu altar, amvon, orgă, galerie la etaj, bolți, statui, bănci și locuri de stat pentru circa 150 de persoane și așa mai departe: un exemplu unic de spațiu public și loc sacru integrat cu bună știință unei locuințe civile.
Modul Cărturești este o nouă librărie și un spațiu de expoziții important în centrul Bucureștiului, pe Academiei, cu intrare din porticul Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”. Librăria nu doar ocupă un spațiu, ci îl și transformă, fiind un prim pas în reconstituirea și, de fapt, ducerea mai departe a caracterului public și transparent inițial.