Jurnal de tânăr absolvent al școlii de vară de arhitectură, design și antropologie – Arhitectura GpMH

Pentru a treia toamnă la rând, prezentăm comunității Zeppelin o colecție de file de jurnal pregătite de tineri interesați de patrimoniu local și dezvoltare, participanți la școala de vară de arhitectură rurală, design și antropologie pe care Asociația MAIE o organizează la fiecare final de august în satele din Geoparcul Platoul Mehedinți.

ASTRA VR de Zeppelin Design: Punerea în valoare a patrimoniului tradițional prin tehnologii multimedia

ASTRA VR este un experiment muzeal care se folosește de tehnologie VR, instalații de sunet și bandă desenată pentru a face patrimoniul culturii tradiționale mult mai accesibil. Miza pe care muzeul ASTRA din Sibiu și-a asumat-o a fost aceea de a inova modalitățile de exprimare muzeistice și de a se apropia de o nouă generație de vizitatori.

Muzeul Colectivizării din România. Casa lui Ioachim

Trăim în postcomunism în România, adică într-o țară care se definește încă prin relația ei cu trecutul comunist. După o lungă tradiție de mitologii de legitimare inventate și identități contrafăcute, suntem în căutarea istoriei adevărate. Pentru ca aceasta să existe, e nevoie de martori și de amintiri pe care să le recunoaștem, chiar dacă sunt rușinoase.

Casa lui George Enescu din Mihăileni. Jurnal de campanie pentru arhitectură și comunitate, etapa 1

O casă aparent condamnată. Voluntariat. Restaurare și nu reconstrucție. Casa fragilă a mamei lui Enescu devine un mijloc pentru un program cultural independent și o speranță pentru comunitatea locală.

Între. David Chipperfield Architects: Galeria James Simon, Insula Muzeelor, Berlin

O articulație între oraș și Insula Muzeelor, între apă și țesutul urban, între Neues Museum și Muzeul Pergamon, între spațiul public și cel al culturii, între tradiție și tehnologia și societatea de azi.

O pauză de la oraș, un fundal pentru oraș. Z33: casă pentru artă contemporană, design și arhitectură

La Zeppelin încercăm întotdeauna să intrăm în profunzimea proiectelor. Aici, arhitectura propriu-zisă, contextul și detaliile sunt întrețesute în mod atât de complex, iar procesul este atât de fascinant și cu siguranță, exemplar, încât am ales să prezentăm proiectul ca pe o suită de cadre

MUZEON, Cluj. Povestea vecinului tău evreu

Acest mic muzeu independent pornește de la o arhivă de familie dar vorbește despre o comunitate, un oraș și experiențe umane fundamentale și o face printr-o experiență spațială și auditivă mai degrabă decât prin mijloacele muzeale clasice.

Far, bornă, cocon, bricolaj. Centru cultural și auditorium, Plasencia, Spania

Din majoritatea fotografiilor care circulă pe net și, mai ales dacă nu te uiți atent, poți avea impresia că auditoriul din Plasencia e aruncat undeva pe câmp, într-o poziție absurd de periferică, unul dintre multele obiecte autosuficiente, plantate de administrații și arhitecți orgolioși.

FABER. Centru cultural și productiv independent, Timișoara

FABER este o comunitate formată din oameni care de ceva timp investesc cu încredere și energie în evoluția pozitivă a Timișoarei, un loc a cărui poveste se centrează pe ideea de conservare strategică, nu literală, unde procesul, oamenii și conturarea strategiilor de lucru sunt mai importante decât produsul.

Locuri într-o grădină. Mânadelucru: Grădiniță lângă Dealul Patriarhiei

Casa veche și extinderile sale formează un ansamblu de camere, verande, cotloane, curți și terase. O lume la scara copilului, într-un cartier istoric lângă Dealul Patriarhiei

SALHAUS: Școala gimnazială Takata-Higashi, Japonia

Copiii învață și se joacă sub un peisaj de acoperișuri

Proiect, text: SALHAUS – Masashi Hino, Mari Tochizawa, Motoki Yasuhara

Educație prin desen. Școala italiană

Text: Ștefan Ghenciulescu, în colaborare cu Magdalena Nicola

Desenele din acest articol îi aparțin lui Nicole, elevă în clasa a VI-a la un liceu din Bergamo. Sunt, de fapt, teme pentru acasă la materia „Istoria Artei”. Disciplina și exercițiile nu sunt gândite pentru școli de artă, ci pentru toți copiii – la fel cum cu toții trebuie să învețe matematică, științele naturii și literatură.

Sari la conținut