Cum faci o galerie de artă fără să apelezi la un arhitect, cum ai grijă de artiștii pe care îi expui și cum faci ca oamenii să se gândească singuri la ce văd? Și, mai ales, cum spargi bula „lumii artei“?
revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X
Cum faci o galerie de artă fără să apelezi la un arhitect, cum ai grijă de artiștii pe care îi expui și cum faci ca oamenii să se gândească singuri la ce văd? Și, mai ales, cum spargi bula „lumii artei“?
Expoziția SENSITIVE DATA intră în ultima săptămână de vizitare la Muzeul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Parcul Carol. Până duminică 16 iunie vizitatorii sunt invitați să exploreze conexiunea emoțională dintre oraș și locuitorii săi prin interpretarea artistică a datelor despre teme vitale pentru București.
Pavilioanele Expoflora din parcul Herăstrău, construite în 1970, s-au deschis pentru prima dată după douăzeci de ani de inactivitate.
Artistul Nicolae Comănescu și-a transformat atelierul din strada Biserica Amzei nr. 7- 9 într-o instalație „submersivă” (600x300x400 cm), o meta-construcție din acumulări de materiale
Strada Berzei. Calcane goale și trafic auto. Pietoni puțini și grăbiți, preocupați să traverseze cât mai repede zona. Doar locuitorii cartierului mai merg agale pe trotuar, dar și ei au aerul că nu-și găsesc locul.
O fostă mahala din nordul Bucureștiului, în care cam toate căsuțele vechi au lăsat loc vilelor post-socialiste (mai ales din anii ’90).
Text: Maria Duda
În 2003, Casa Croci din Mendrisio, monument de arhitectură restaurat de Bruno Reichlin și Fabio Reinhart, cu un șantier teribil de complicat, se redeschidea publicului cu expoziția unui tânăr cercetător în arhitectura italiană renascentistă, Thomas Gronegger
„Îmi amintesc atelierul de la școală, unde petreceam majoritatea timpului și aproape îl luasem pe persoană fizică, doar că nu dormeam acolo. Contra unei mici atenții la administrator, obținusem un vestiar, masă, șevaletul meu, aveam și o mică bucătărie cu un reșou, pe care îmi făceam cartofi prăjiți și ochiuri.”
Istoria restaurării imobilului de locuințe cu puține apartamente din Piața Sf. Ștefan nr. 1 și de remodelare și amenajare a mansardei sale e, în sine, nespectaculoasă.
Tub bleumarin cu pardoseală de lemn și bucătărie în capăt, la parterul unui bloc de pe Nerva Traian.
Text: Justin Baroncea
Foto: Andrei Mărgulescu
Proiect, text, foto: Atelier Ad Hoc Arhitectura | Comunitate
Spațiul public și ipostaze de criză a locuirii
Un bloc modernist foarte obișnuit pentru Bucureștiul interbelic, dintre cele care sunt azi demolate sau masacrate fără probleme. Aici este restaurat și pus în valoare cu grijă și respect. Apoi clădirea nouă, articulată în raport cu cea veche