19. Editorial: Revoluție și popcorn
Text: Ștefan Ghenciulescu
Fântâna de la Universitate nu e o mare realizare artistică. Dar este un loc, unul din foarte puținele focare de viață și identitate dintr-un oraș în care spațiile publice veritabile și folosite ca atare sunt aproape inexistente. Mai e și zona cu o valoare simbolică imensă. Aici au murit oameni la Revoluție și Mineriadă, aici se adună lumea la manifestații, dar și în mod continuu, pentru a discuta, a se întâlni sau pur și simplu pentru a se odihni.
22. Éric Gauthier: De la maşini la oameni şi comunitate
> O fostă benzinărie proiectată în 1966 de Mies van der Rohe în sud-vestul Montrealului a fost transformată într-un centru de activităţi pentru tineret şi persoane în vârstă.
28. Point 4: Mobilierul devine spaţiu
> Un apartament mic în București, un buget şi mai mic, compartimentare intangibilă: mobilierul fix se transformă în mecanism de proiectare – limită, loc, finisaj, expresie.
32. DOSAR: Artişti norvegieni la Halele Carol
> Sub numele Halele Carol, Asociația Zeppelin a inițiat un proces de transformare a unui fost sit industrial din București, un loc de evenimente și cultură urbană, deschis pentru public începând din 2014. Programul pentru anul 2015, realizat în parteneriat cu centrul de artă USF Bergen, are ca primă etapă crearea unui parcurs cu instalații de artă și design în spațiile exterioare halelor. Traseul cuprinde cinci lucrări, dintre care trei sunt semnate de artiștii norvegieni Marit Haugen (Haugen/Zohar Arkitekter), Erland Blakstad Haffner, Finn Eirik Modahl & Arne Revheim, iar celelalte două poartă marca Zeppelin. Grădina de design va fi inaugurată pe 22 mai, ocazie cu care artiștii invitați vor susține prezentări în cadrul unei conferințe din seria Serile Zeppelin, organizată, evident, la Halele Carol. Dosarul de față reprezintă o introducere în lumile celor trei autori norvegieni. Lucrările site-specific pentru Hale vor fi publicate pe larg în numărul următor al revistei Zeppelin.
> 32. Intro – Text: Cosmina Goagea
> 34. Haugen / Zohar Arkitekter
- 34. Cave for Kids
- 36. Micro conversion
> 39. Erlend Blakstad Haffner
- 39. Walking Berlin
- 41. Cardboard Cloud
- 42. New Utøya
> 46. Finn Eirik Modahl & Arne Revheim
- 46. Javel
- 47. Konglo
- 48. SOL/Pulse
50. DOSAR: Juri Troy Architects – 3 case
> Regionalism critic în Austria şi ecologie pe bune, nu doar ca imagine şi discurs. Casele proiectate de echipa lui Juri Troy reprezintă mai mult decât atât: lemnul sub toate formele sale este exploatat la limită pentru crearea de spaţii perfect moderne şi imagini expresive.
> 51. Intro
Text: Ștefan Ghenciulescu
- 52. 37 m în Hohenems
- 58. Casa de sub stejari
- 62. Casa de pe munte
67. Urban Report
> 68. Asociaţia Komunitas & studioBASAR: Cartier de Bucureşti
Lectură pentru acţiune. Cercetare socio‑antropologică în București – Tineretului, Timpuri Noi, Tei
Text: Miruna Tîrcă, Vlad Cătună, Alex Axinte, Cristi Borcan
77. Design & More
> 78. LX Factory
O parte dintr-un mare complex industrial din Lisabona, datând din secolul al XIX-lea și care a rămas ascunsă ani întregi, este acum redată orașului sub forma LX Factory (LXF), un proiect promovat de Mainside Company, cu 1.300.000 de vizitatori anual.
Text: Roger Mor
> 81. Inverted House, Hokkaido
Proiectul căştigător al concursului organizat de către LISIL JS Foundation propune o locuire cu adevărat în natură: un ansamblu compus dintr-un singur spațiu interior și spații exterioare cu diferite grade de protecție.
Text: Laura Cristea
> 85. Point 4: VI_IT. O continuare
Lămpi din materiale reciclate
Text: Justin Baroncea
89. Connected
> 90. Blaze: Laser pentru biciclete
Blaze Laserlight le permite cicliștilor nocturne să-și semnaleze prezența pe drum, alertându-i pe șoferi pentru asigurarea unui trafic mai sigur.
- 92. Zumtobel Group pentru Anul Internaţional al Luminii 2015
- 93. Artéria: Hărţi mentale, critică şi participare
> O platformă virtuală şi o instalaţie urbană la Lisabona, realizată de către biroul portughez Artéria, demonstrând un angajament social puternic, cercetare pertinentă, perspective educaționale și curatoriale.