Prima serie de jucării dezvoltate prin cercetare educațională în România

eematico lansează prima serie de jucării dezvoltată prin cercetare educațională în România, printr-o de campanie de crowdfunding pe Startarium, care are ca termen limită ziua de 19 iunie 2018.

Text: eematico

Suntem o organizație care creează programe educaționale și materiale didactice care transformă învățarea în joacă de copil. Pe parcursul ultimilor 3 ani au fost dezvoltate mai bine de 350 de ore de conținut educațional, pentru peste 3.000 de copii, cu 600 de activități și tot atâtea materiale didactice sau proiecte de bricolaj pentru cei mici.

 

*Geo—puzzle. Această frumoasă jucărie este aproape o lucrare de artă. Dacă copilului nu îi place (sau nu știe ce este) geometria, va începe să o facă dupa ce va încerca aceste puzzle-ur și va descoperi noi concepte. Dacă nu știe ce este teselarea (mozaicare) va înțelege cu acest puzzle, ba chiar va învăța cum să facă alte modele. Dacă nu îi plac puzzle-urile, satisfacția pe care i-o va da completarea unui astfel de puzzle îl va face să își schimbe părerea. Jocul are 25 / 46 / 36 de piese (funcție de model)

 

Am pornit eematico acum 3 ani și am reusit, cu o investiție minimă, să creăm o afacere sustenabilă despre care puțini credeau că este posibilă și puțini antreprenori s-ar fi încumetat să o facă – un business de cercetare, dezvoltare și implementare de cursuri pentru copii, bazate pe educație prin joacă și experiențe practice; o afacere 100% românească. Din 2015 și până acum am reușit să creștem echipa până la 15 oameni permanenți și să dublăm cifra noastră de afaceri anuală. Pornind de la această infrastructură și beneficiind de ajutorul incubatorului de afaceri Startarium.Inc am reușit să coagulam în acest moment proiectul eematico Toys, care sperăm să aducă cât mai mulți oameni în povestea noastră și împreună să schimbăm modul în care se face educația acum în România.” – Ion Neculai, fondator eematico.

 

*Automatonul (kit de asamblare) – o jucărie care utilizează roți dințate pentru a anima personaje. Camele și tacheții, mecanisme inspirate din motorul cu combustie modern, determină mișcarea celor două personaje. Provocarea pentru cei mici este să urmărească această mișcare și să-și folosească creativitatea pentru a personaliza figurinele de lemn. Jucăria are informații inscripționate, și un vocabular tipărit din care copiii pot învăța multe lucruri fascinante. Jucăria vine cu un vocabular, lipici și șmirghel.

 

Misiunea noastră este să schimbăm modul în care se face educație în România folosind învățarea experiențială, bazată pe joacă, precum și prin construire, și cu ajutorul materialelor noastre didactice. Îi ajutăm pe cei mici să descopere domenii variate într-un mod educativ și distractiv: comunicare, matematică, fizică, motricitate, dezvoltare personală, socială și emoțională, înțelegerea lumii înconjurătoare, dezvoltarea creativității.

 

*Caruselul (kit de asamblare) – o jucărie distractivă, pe care copiii o pot asambla singuri. Aceasta ilustrează foarte bine conceptul fizic de inerție: copiii învârt discul, apoi observă cum acesta se răsucește într-o direcție, apoi în cealaltă pentru o perioadă lungă. Astfel pot descoperi și cum influențează numărul de personaje și greutatea lor numărul de rotații și vor afla că inerția ține și de masa corpurilor. În plus, caruselul este prevăzut și cu un labirint, prin care copiii se pot distra cu bila de lemn din cutie, antrenându-și altfel și abilități ce țin de coordonare și motricitate.

 

Treptat, însă, am realizat că ne putem îndeplini mult mai ușor misiunea cu ajutorul unui proiect care să răspândească ideile noastre în mâinile cât mai multor copii. Astfel, bazându-ne pe experiența noastră în designul și crearea de materiale educaționale, folosite și îndrăgite de atâția copii de-a lungul anilor, am dat formă proiectului eematico Toys – prima linie de jucării dezvoltată prin cercetare educațională in România.

 

*Presa de ștampile (kit de asamblare). Copiilor le plac ștampilele, dar vor fi fascinați de presa pentru ștampile. Aceasta este o jucărie simplu de asamblat chiar de către copii, în aproximativ 20 de minute. Le va oferi o multitudine de variante de imprima propriile ștampile pe diverse suprafețe. Pentru copiii mai mari, este mijlocul ideal de a învăța despre pârghia de clasa a 2-a, dar și despre pârghii în general. Iar copiii mai mici vor prinde câteva noțiuni care le vor fi ulterior utile în școală, doar jucându-se cu presa acum. Jucăria vine cu un vocabular, lipici, șmirghel, șurub, piuliță, șaibe, cep, material pentru ștampilă și câteva suprafețe de ștampilat. 

 

Campania de crowdfunding marchează lansarea oficială a acestei noi linii de business și ne va ajuta în testarea și validarea produselor la scara națională. După încheierea campaniei și începând cu finalul anului 2018 să înregistrăm încasări lunare de 10.000 de euro.

 

*Rubo car (kit de asamblare) – mașina Rubo se asamblează, lăsând loc de multă imaginație din partea copiilor atunci când vine vorba de decorarea acesteia. Partea cea mai distractivă este că are un motor, unul care funcționează cu un elastic, ceea ce îl face extrem de fiabil. Mașina are chiar și roți cauciucate care îi vor învăța pe copii câteva noțiuni despre mișcarea corpurilor și geometrie, dar și despre mașini în general. Jucăria vine cu un vocabular, lipici, cârlig și benzi elastice. 

 

În campania de crowdfunding recompensele puse la bătaie au valori între 60 de lei și 3,600 de lei. Fiecare pachet conține experiențe distractive și educative pentru toate preferințele: de la kit-uri pentru mașinuțe, automatoane, carusele și puzzle-uri care așteaptă să fie construite la construcții din lemn înalte de 2 metri sau tabere de construcții pentru copii, care se întind pe parcursul a 5 zile.

 

*Kitul de construire. Lemnul și domeniul construcțiilor sunt conectate încă de la începutul timpurilor. Lemnul și metalul au fost un punct de cotitură în evoluția modului în care se construiește. Așadar, acest set de construcție, format din piese modulare, șuruburi și piulițe vor pune baza multor aventuri în arta construcțiilor. Copiii vor putea realiza sute de combinații, de tipuri de structuri, își vor da frâu liber imaginației și își vor antrena motricitatea fină. Iar dacă rezultatul nu este pe măsura așteptărilor, o pot lua oricând de la 0, de câte ori își doresc. Jucăria vine cu destule șuruburi, piulițe și șaibe.

 

Jucăriile eematico transformă joaca într-o experiență cât mai bogată și utilă și dau context și valoare practică lucrurilor pe care acum copiii le învață mecanic. Prin joc si joacă, copiii pot descoperi și înțelege noțiuni fizice, concepte științifice utile și aplicații practice, într-un mod natural și foarte distractiv. Dar mai ales sunt creative, constituie prilej de meșterit și vin la pachet cu bucuria ca cei mici să faca ceva chiar cu mâinile lor.

 

 

Despre eematico

Eematico este o organizație care propune un concept revoluționar de activități educaționale în care copiii au libertatea de a-și imagina și construi singuri proiecte ambițioase, cărora le dau formă lucrând cu scule și unelte, de la ciocan și bormașină, la suflante și circulare. Ei cred că educația este mecanismul principal de învățare și construirea este cea mai importantă formă a sa. eematico înseamnă joacă, bricolaj, experimentare, folosirea cât mai exhaustivă a tehnologiei dezvoltate de om și educație pentru construirea abilităților de viață necesare secolului XXI.

 

Start-up-ul a venit în confirmarea ideilor pe care o parte din echipă le-a asimilat în timpul unei conferințe LEGO. Atunci li s-au validat niște ipoteze privind sistemul educațional din România și șansa lui spre evoluție. Cu toții am trecut printr-o școală, însă școala nu mai este suficientă pentru realitățile secolului în care trăim, pentru mediul dinamic în care creștem; de pildă, datele problemei de acum versus situația conjuncturală de acum 25 ani. Dacă termini Politehnica în 2016, atunci nu înseamnă că te vei fi angajat neapărat ca inginer, așa cum se prezenta ierarhia funcțiilor pe vremea părinților noștri.

 

 

Program:
Birou/Arhitect:
Echipa:
Autor(i) text:
Țară:
Oraș/Alt loc:
BIBLIOTECA
DE PROIECTE

 

 

 

Articol conex:

Când arhitecții construiesc ce imaginează copiii

 

 

Sari la conținut