revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

Mâna ca o scenă: „Goethe Series” de Michael Berger

Michael Berger, un vizionar în lumea designului de bijuterii, a devenit cunoscut pentru piesele sale kinetice care îmbină arta, precizia și mișcarea, transformând mâinile în veritabile scene vizuale.

Grădină verticală și seră pe acoperiș. Kuehn Malvezzi: Clădire administrativă, Oberhausen

Un ansamblu funcţional complex care aduce energie în centrul istoric al oraşului post‑industrial german Oberhausen şi unde se combină agricultura urbană, birourile şi un traseu.

KLIIING! (aka noroc / la mulți ani!) BMW Vierzylinder, la 50 de ani

Text: Constantin Goagea

Clădirii i se zice așa:

4 bujii
O încântătoare și minunată piesă de arhitectură pop, cea mai mare și mai intensă supersculptură de la Statuia Libertății încoace pe care o rivalizează.

O poveste cu prefabricate. FAR Architects: Wohnregal (Raftul de locuit), Berlin

„Wohnregal” („Raftul de locuit”) este o clădire cu 6 etaje în Berlin, ce găzduiește ateliere de creație cu locuire integrată.

Text: FAR
Foto: David von Becker, Tobias Wootton

Între. David Chipperfield Architects: Galeria James Simon, Insula Muzeelor, Berlin

O articulație între oraș și Insula Muzeelor, între apă și țesutul urban, între Neues Museum și Muzeul Pergamon, între spațiul public și cel al culturii, între tradiție și tehnologia și societatea de azi.

Dealul din case: Lobe Block, Berlin

Proiect: Brandlhuber+ Emde, Burlon; Muck Petzet Architekten
Text: Ștefan Ghenciulescu
Foto: Laurian Ghinițoiu

Proiect finalist, EU Mies van der Rohe Awards, 2019

Modern prin omisiune chibzuită. Uwe Schröder: Galerie și casă-atelier, Bonn

Intro: Modern prin omisiune chibzuită. Virtutea abstinenței.
Text: Cosmin O. Gălăţianu

Facem o observație asupra operei din afara acesteia:` este limpede că raportarea la operă, la lucrătură, are și ea modernitatea ei. Cu alte cuvinte, felul cum este privită opera, bunăoară opera de arhitectură, îi legitimizează sau nu modernitatea. O astfel de privire, recentă spunem noi, s-a răsucit către un tip de arhitectură care convine (și aici ne referim cu precădere la arhitecți) prin justețea-i implacabilă.

Construind un nou oraș (prin cel vechi). Noul Oberhausen: un proiect pozitiv și subversiv

Text: Ștefan Ghenciulescu
Foto: Rainer Schlautmann, Sebastian Asiedu

Din ce se compune un oraș? Dar un oraș bun? În septembrie, un balaur, un muzeu cu gume de mestecat, o povestitoare pentru răvașe de amor, o grădină în mijlocul străzii și alți câțiva invadatori s-au strecurat într-un oraș din Ruhr și i-au pus în discuție identitatea și viitorul. Am fost în vizită în noul oraș propus de curatori și artiști și acum vă povestesc și vouă.

Sari la conținut