„Ca artist, trebuie să am curaj. Cred că e nevoie de mai mult curaj să creezi lucruri menite să dispară decât să o faci ca să rămână.“ – Christo
Text: Mugur Grosu
Foto: Petre Dalea, Mugur Grosu
„Ca artist, trebuie să am curaj. Cred că e nevoie de mai mult curaj să creezi lucruri menite să dispară decât să o faci ca să rămână.“ – Christo
Text: Mugur Grosu
Foto: Petre Dalea, Mugur Grosu
Cifrele de mai jos intră de obicei în Zeppelin la credite. Le-am pus aici, pentru că, așa seci cum sunt, exprimă foarte bine scopul și caracterul fundamental al proiectului; suprafața totală: 4.000 de metri pătrați; creșterea suprafeței pietonale: +124%; diminuarea suprafeței carosabile: -55%; creșterea suprafeței plantate: +151%; numărul de arbori plantați: 48.
O articulație între oraș și Insula Muzeelor, între apă și țesutul urban, între Neues Museum și Muzeul Pergamon, între spațiul public și cel al culturii, între tradiție și tehnologia și societatea de azi.
Zeppelin Design & more @ Romanian Design Week 2020
Text: Constantin Goagea
Fotografii: Andrei Mărgulescu
Concept curatorial: Romanian Design Week și Zeppelin Design
Design expoziție: Zeppelin Design+câștigătorii Ping-Pong +
Sculptorul Virgil Scripcaru a anunțat recent că pentru expunerea lucrării sale Arca lui Noe pe Bd. Magheru între anii 2008 și 2015 trebuie să plătească, împreună cu Librăria Cărturești, 160.000 de Euro noilor proprietari ai terenului, ca despăgubiri petru folosirea sa, deși acesta era, pe atunci, domeniu public, cu statut de spațiu verde protejat(conform HCGMB nr.279/2000)
În 1989, când tot Estul se reforma cu entuziasm, mai rămăseseră acolo două țări (neo)staliniste. Între timp, una dintre ele a ajuns membră UE, cealaltă se chinuie mai tare. Una a terminat recent, cealaltă lucrează din plin la un mare proiect național, construit în centrul capitalei respective.
Rar așa proiect cu suprafață mică și atât de complex și de derutant. Pentru început, rețineți atât: e o intervenție arhitecturală și structurală asupra unei (foste case), însă funcțiunea sa principală este cea de spațiu comun/public. Iar geneza este rezultatul unei colaborări până acum unice între terapeuți, pacienți și arhitecți.
Text: Mugur Grosu
Foto: Mihnea Ratte, Cătălin Georgescu, Marina Popa, Corina Cimpoieru
Iată un stereotip mirabil: „românul s-a născut poet”. Pucioasa din oraşele noastre mărturiseşte cu totul altceva: nu doar că nu-i loc pentru poezie în ele, dar abia de se mai găseşte loc pentru oameni. Nimic nu stă în calea noilor zei: maşina şi banul; a-i cerceta e o blasfemie, a-i contesta e o apostazie.
Proiect: Brandlhuber+ Emde, Burlon; Muck Petzet Architekten
Text: Ștefan Ghenciulescu
Foto: Laurian Ghinițoiu
Proiect finalist, EU Mies van der Rohe Awards, 2019
Clădirea mică, dar cu o funcțiune complicată recurge la toate mijloacele posibile pentru a-și asigura o scară redusă și o imagine demnă, potrivite zonei istorice sensibile în care este așezată. În același timp, proiectul readuce la iveală la propriu o porțiune dintr-unul din vechile cursuri de apă ale orașului și produce un mic spațiu cu accesibilitate publică.
Arhitectură : Paolo Zermani, Eugenio Tessoni, în colaborare cu Emanuele Ghisi, 2012
Proiectul creează un loc de rugăciune profund legat de peisajul colinelor străbătute de itinerariul de pelerinaj Vie Romee; locul este de asemenea marcat de ceasul solar de sec. XIII gravat pe peretele fostului spital Casa Faggi, aflat în apropierea locului.
Proiect: Larix Studio
Text: Köllő Miklós
Foto: Köllő Miklós, Szigeti Vajk-István
Un exerciţiu de transparenţă în peisaj, prin care un volum relativ mare se acomodează cu scara locului, şi în special cu peisajul cultural din Secuime.