Rockwool - fabricat in Romania

revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

Arhitectă și clientă. Andreea Cornilă Studio și Ocee & Four, Icoanei 38C

Andreea Cornilă și-a proiectat propriul spațiu de lucru: a luptat cu propriile prejudecăți din ambele roluri și a câștigat.

Am venit cinci, am plecat unul

Workshop Zeppelin de scriere despre arhitectură și oraș @ FAST / Episodul 1

Acesta este primul dintr-o serie de articole scrise de studenți la arhitectură din România în timpul workshop-ului Zeppelin de la FAST (Festival for Architecture Schools of Tomorrow), 2023.

Arsmonitor. Când galeriștii creează spațiul

Cum faci o galerie de artă fără să apelezi la un arhitect, cum ai grijă de artiștii pe care îi expui și cum faci ca oamenii să se gândească singuri la ce văd? Și, mai ales, cum spargi bula „lumii artei“?

Locuințe sociale din cărămidă, izolate cu alge marine. 24 de apartamente în Ibiza

Locuințele sociale nu trebuie să fie nici plictisitoare, nici să arate ieftin. Unele locuințe sociale se deosebesc ușor de cele „de vânzare” prin finisaje, vorbim despre cele construite în ’80–’90, când aceeași formă era construită pe de-o parte cu piatră și cărămidă aparentă, iar pe de cealaltă, cu PVC. Aici, nu e cazul. De când starhitectura e chestionată pe scară mai largă decât cercurile socialiste ca risipă de resurse, locuințele sociale își continuă ascensiunea ca zonă de experiment și exemplu de bună practică.

Orașul deschis. O conversație la feminin cu Doina Petrescu

Doina Petrescu predă la Facultatea de Arhitectură din cadrul University of Sheffield și, împreună cu Constantin Petcou, a fondat Atelier d’Architecture Autogérée, o asociație-platformă la intersecția dintre arhitectură, planificare urbană participativă, activism și dispozitiv de adresare a problemelor societale prin activarea participativă a unor spații nefolosite.

Wim Wenders & Toaletele orașului Tokio. Kashiwa Sato, Yoshihiro Saito: Toaletă-reper, Ebisu Station

Noul film al lui Wim Wenders, „Perfect Days”, care a fost turnat în Shibuya – Tokio, a fost inspirat de-un proiect prin care o rețea de arhitecți și designeri celebri a fost construită pentru a proiecta nimic altceva decât 17 toalete

Ocazie ratată: Strategia Națională a Locuirii 2022-2050

De ce au nevoie arhitecții de strategii guvernamentale?

Text: Cătălina Frâncu, Teodora Vătavu, Liliana Oprea, Andreea Ghenu
Foto: Cătălina Frâncu

Casa lui Ion Creangă, așa cum a fost

Recentul scandal legat de pseudo-restaurarea, în fapt, distrugerea ansamblului memorial al gospodăriei lui Ion Creangă din Iași ne-a determinat să publicăm pe site capitolul ce i-a fost dedicat în cartea noastră din 2021, „Oameni la lucru în casele lor

Patrimoniu: nu banii sunt problema. Bienala Patrimoniului – Băile Herculane

Heritage First!, prima Bienală a patrimoniului din România

Kitul de arhitectură eematico. Arhitectura ca gândire sistemică

eematico a fost premiat cu locul I la Gala Societății Civile din 2022 la categoria Educație, Învățământ și Cercetare pentru proiectul „Kitul de arhitectură.”

Arhitectură multispecie. Enrique Espinosa (Eeestudio) și Lys Villalba: Educan, Brunete

Coabităm de multă vreme alături de animale. În ultimele sute de ani, această coabitare s-a modificat profund, de la explozia de animale de companie la agricultura industrializată, precum și la distrugerea de către oameni a habitatelor naturale și la eliminarea speciilor

Edito: Reprezentare la sol

Text: Cătălina Frâncu
Foto: Roberta Curcă

Eram în Paris, aproape de Quai de la Marne, și am intrat cu partenerul meu, Teodor, într-un supermarket să-mi iau zilnice (absobante subțiri, pentru flux ușor, de obicei folosite pentru zilele de după menstruație); am intrat vorbind audibil, în română, și ne-am dus către rafturile de igienă, ne-am plimbat și pe la patiserie, am trecut și pe la chipsuri și, după ce am plătit, am dat să ieșim. Paznicul s-a așezat cu picioarele depărtate în fața mea și mi-a spus: „Ouvre le sac!” (nici măcar „ouvrez,” să nu mai zic de „s’îl vous plaît”). „Mais…” spun eu, deschizându-l. „C’est quoi, ça?” întreabă scoțând pachetul de zilnice din ghiozdanul meu. „Non, non, non: ça — c’est cher!” adaugă, fluturându-l spre zona de casierie.

Sari la conținut