revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

De la oraș și sub piele: un peisaj public. MuCEM – Muzeul Civilizaţiilor Europene şi Mediteraneene

Muzeul inaugurat în 2013, an în care Marsilia era capitală europeană a culturii, și-a propus două obiective ambiţioase: delocalizarea şi reinventarea Muzeului  Naţional al Artelor şi Tradiţiilor (fondat în 1937 şi abandonat în afara Parisului) și, pe de altă parte, iniţiativa politică ce urmăreşte reabilitarea urbană şi socială a unui oraş devenit, din păcate, faimos din cauza criminalităţii organizate și problemelor legate de imigrație.

Potcovăria ce a devenit capelă

Proiect, text: Alexandra Afrăsinei
Foto: Alexandra Afrăsinei, Theo Mureșan, Alexandru Săvulescu 

Construcția face parte din anexele unui ansamblu gospodăresc, amplasat în vecinătatea Dunării, lângă portul localității Cetate. Acest ansamblu complex, ridicat de Barbu Drugă începând cu sfârșitul secolului al XIX-lea, în prezent aflat în proprietatea nepoatei sale Joana Grevers, cuprinde un conac, o moară și o serie de construcții anexe care deserveau scopul principal de producție și export de cereale.

Catastrofă, abandon, viață nouă. Interviu despre reabilitarea Palatului Cultural din Blaj

Proiect : Vlad Sebastian Rusu
Fotografii: Cosmin Dragomir

Mulți își doresc de la restaurări refacerea unei imagini perfecte, drăgălașe, un fel de clădire veche nouă. Alții insistă asupra nevoii de relevare a straturilor, de acceptare a istoriei, de autenticitate. Când clădirea respectivă a suferit o traumă,  devine și mai dificil echilibrul între memorie, vindecare și îndeplinirea rolului clădirii.

Larix Studio: Reabilitare și extindere – Grădinița Pitypang

Text: Köllő Miklós
Foto: Szigeti Vajk-István, Köllő Miklós

Proiectul reabilitează o construcție existentă, parţial abandonată. După intervenţie, numărul de grupe de grădiniţă s-a dublat de la trei la şase, clădirea adăpostind acum o sală de festivităţi, birouri etc.

One-man show: Johan Wendt la conferința Școlile viitorului

La evenimentul din 6 octombrie 2016, Școlile viitorului, am pus în dialog experiențe și inițiative suedeze și românești, prin personalități care transformă școala din instituție într-o experiență completă a învățării, una care face ca un proces static și greoi să devină dinamic, interactiv și captivant.

Johan Wendt și-a început cariera de antreprenori social în 2008, când a înființat Mattecentrum – o organizație nonprofit care oferă pregătire gratuită la matematică pentru sute de mii de elevi din Suedia, Danemarca și Norvegia, fie online, fie în laboratoare locale de matematică.

Când arhitecții construiesc ce imaginează copiii

Building Blocks, București 2016

Text: Andreea Ilinca
Foto: eematico, Bogdan Dincă, Iuliana Dumitru

Noi, oamenii mari, credem că le știm pe toate. Am trecut prin școli și prin experiențe suficiente ca să fim convinși că înțelegem totul mai bine. Mai bine decât cine?

Disperare și optimism, apă și patrimoniu: „H2Omx” și „The Destruction of Memory” la UrbanEye

Text: Ștefan Ghenciulescu

Un val uriaș de spumă de baie înghite câmpuri și pajiști: veselia suprarealistă a imaginii nu prea se potrivește cu disperarea cu care păstorii își trag animalele din calea bulelor. Într-un cu totul alt peisaj, tineri zâmbesc în tipice fotografii comemorative. Nu sunt ca de obicei soldați, membri ai organizațiilor umanitare sau reporteri, ci arhitecți uciși în timp ce documentau spulberarea orașului istoric Alep.

O reabilitare industrială provocatoare și spectaculoasă. OMA: Noua Fondazione Prada din Milano

Verigă între trecut și viitor și între centru și periferie, Fondazione Prada Milano reprezintă o intervenție vizionară și generoasă. Reabilitarea industrială provocatoare și spectaculoasă coordonată de OMA a creat un nou reper pe harta spațiilor culturale și în același timp un impuls evident pentru regenerarea unui cartier destructurat.

BOGDAN & VAN BROECK ARCHITECTS

Post de: Bogdan & Van Broeck Architects

Atunci cand imaginea deformata a unei grinzi drepte nu constituie o problema. Extensia si reorganizarea Universitatii Catolice din Louvain.

Cum sa propui o interventie contemporana intr-un context istoric? Cum sa pui in valoare o constructie veche fara a o reproduce si a ascunde constructia cea noua?

Sari la conținut