revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

Autobaza

O nevoie nu e niciodată singură

Autobaza n-a fost gândit din start ca un proiect, ci a fost mai curând o nevoie: întâi o nevoie personală, ca proprietar de mașină clasică, regăsită apoi ca nevoie a întregii comunități de proprietari de VW Classics – ”cazarea” mașinilor și o zonă de self-service.

Interviu realizat de Iuliana Dumitru si editat de Andreea Ilinca, cu Călin Gheorghe.

 

Șansa de a cunoaște intim orașul

A fost o chestie de șansă c-am nimerit în zona asta, dar ne-am prins că-i o zonă foarte ok. Cunoaștem cu toții toate zonele din București, dar dacă nu locuiești acolo, dacă nu interacționezi cu zona, cu spațiul de acolo, nu știi foarte clar cum funcționează lucrurile în zona respectivă.

 Distanțarea se topește în cunoaștere

După un an, mă rog sunt deja doi ani și ceva de când stăm acolo [blvd. Energeticienilor], pot să zic că e zonă ok și cînd zic ok mă refer la tot ce înseamnă infrastructură, logistică, atmosferă. Ne-am împrietenit cu locul și cu oamenii din jur.

 res_DSC0036

 Arată-mi cine ai fost, îți arăt cine poți fi

Încercăm să dăm orașului ceva din ce a existat la un moment dat, în trecut.

Spațiile astea industriale combinate cu poveștile anilor respectivi [comunism] redau identitatea orașului. Pentru că Bucureștiul, vrem sau nu vrem să recunoaștem, are o mulțime de piloni industriali care sunt aici, vor rămâne aici, trebuie să ne învățăm și să ne obișnuim cu ideea că sunt parte din oraș.

Există o tendință de a considera tot ce înseamnă aceste situri industriale niște relicve, niște monstruozități, însă cred că soluția cea mai bună e să încercăm să le dăm viață.

 Purificare prin reutilizare

Ca simplu trecător, privitor, vreau să văd o fostă fabrică veche de cărămidă în care se întâmplă niște lucruri: este restaurată, este refăcută și devine un spațiu urban în care se întâmplă ceva, decât să văd în locul obiectivului respectiv 10 blocuri la fel.

Eu cred că asta ar trebui să intre cumva la politicile de stat, publice: a fi interzisă dărâmarea obiectivelor de felul ăsta și impusă restaurarea lor.

O idee pentru revitalizarea spațiilor industriale ar putea fi concesionarea lor către oameni care vin cu proiecte viabile și care pot să dea viață locurilor de felul ăsta.

Sunt niște hale care ar putea să devină un spațiu super util. Și atunci de ce să-l distrugi?

resIMG_9990

 Drumul, de jos în sus

Știu că există și văd că există mai mulți oameni și mai multe comunități și mai multe inițiative care, într-un fel sau altul, revitalizează tot felul de spații despre care eu cred că ar trebui protejate. Există ideile astea, se văd. Am fost la Halele Carol de exemplu, am văzut cum s-a refăcut spațiul și n-are cum să nu-ți placă, e foarte bine că se întâmplă. La The Ark iar e un spațiu, (acolo s-au băgat enorm de mulți bani, dar) ăla e drumul, să zicem idealul în ceea ce înseamnă recuperarea și restaurarea spațiilor de felul ăsta.

 Combustibil pentru motoare

Proiectul în sine cu Autobaza nu a fost gândit ca un proiect care să producă bani, ci mai curând ca unul de a aduna oamenii acolo. Dacă este un proiect deștept se poate autosusține, în sensul în care dacă reușești să atragi un minim de finanțare pe zona de garaj și poate și un minim pe zona de online, el se poate autosusține. De exemplu: chiria pentru garaj e plătită în sistemul de sharing de toți cei care ținem mașinile acolo.

resIMG_9992

Oamenii s-au implicat, în principiu toată lumea cu care comunicăm este atrasă de idee, toți sunt deschiși să lucreze cu noi și să ne ajute cu tot ce avem nevoie.

Binele comun se definește diferit

Locul în care ne aflăm acum este unul care are un viitor destul de cert în zona imobiliară: investitorii de acolo asta își doresc să facă din acest spațiu – să îl transforme mai devreme sau mai târziu într-o investiție imobiliară, fără să-l prezerve neapărat. Încercăm să stăm aici cât mai mult, în spațiul ăsta, pentru că ne-am obișnuit cu el, ne place. Dacă vom fi evacuați, să spunem din motive care nu ne stau în putere, probabil că o să căutăm un spațiu similar, un spațiu industrial.

 Ideile cresc odată cu oamenii

Mai aveam în plan să facem într-o hală alăturată și mai mare niște evenimente conexe oarecum cu ideea de Autobaza Radio: evenimente muzicale poate, avem niște idei de proiecții de film, avem niște idei de a extinde puțin spațiul nostru și într-o parte din halele de lângă noi, așa încât să creăm și acolo niște proiecte noi și să aducem niște oameni în plus în zona asta.

Interacționăm cu foarte mulți oameni, comunitatea a crescut clar în jurul Autobazei și chiar se întâmplă povestea asta. Dar ca să poți să faci asta fizic, să aduci oameni acolo, îți trebuie resurse mai multe.

 

Bulevardul Energeticienilor

Inițiator: Călin Gheorghe, Irina Petrovici

 

Sari la conținut