Focus on Running – raport de cercetare

Cea mai practicată activitate sportivă în mediul urban este alergarea, pentru care s-a înregistrat o creștere considerabilă a interesului în ultimele 12 luni. Locurile preferate pentru 62% dintre alergători sunt parcurile. Peste jumătate preferă să alerge pe înserat, între orele 18-21. Iată câteva date care reies din Sport in Romania 2015. Focus on Running – cel mai nou raport de cercetare realizat de Quantix Marketing Consulting, sub umbrelă SMARK Research.


Culegerea datelor s-a derulat în martie 2015, în mediul online, cu o populaţie ţintă de 18-55 ani, din mediul urban. Culegerea datelor este realizată pe panelul Daedalus Online.

Cercetarea are două module: cel principal are în vedere persoanele conectate la sport, aici fiind evaluați indicatorii legați de sport în general, al doilea e dedicat practicanților, pentru a crește precizia rezultatelor
•    Eşantion principal: 645 respondenţi. Marja de eroare +/- 3.9% (pentru un nivel de încredere de 95%)
•    Eşantion alergare: 426 respondenţi. Marja de eroare +/- 4.7% (pentru un nivel de încredere de 95%)

 

running (1)

Dintre principalele concluzii ale raportului:

  • Alergarea este cea mai practicată activitate sportivă. 61% au practicat alergarea ca sport cel puţin o dată în ultimele 12 luni. 38% dintre aceştia s-au apucat de alergare în ultimul an;
  • Parcurile sunt locurile preferate pentru alergat. 61% dintre “runners” aleargă în parcuri;
  • Peste jumătate dintre alergători prefera să alerge pe înserat, între orele 18-21;
  • În medie, distanţa maximă alergată vreodată este de 7km. Doar aproximativ 3% dintre cei ce aleargă au ajuns la distanţa unui semimaraton (21km) şi doar 1% la cei 42km ai maratonului;
  • Peste o treime dintre alergătorii cu vârsta între 18-35 ani folosesc diverse aplicaţii pe telefonul mobil, pentru alergare;
  • Cei care participă la competiţii, se înscriu în medie la 2-3 evenimente pe an;
  • Semimaratonul OMV Petrom şi Maratonul Internaţional Raiffeisen din Bucureşti sunt cele mai cunoscute evenimente de alergare organizate în România.

 

Studiul Sport in Romania 2015. Focus on Running ajută organizaţiile în toate iniţiativele pe care le au în domeniul sportului, atât la nivel strategic cât şi tactic. Ariile principale în care rezultatele cercetării sunt necesare:

  • Asocierea brandurilor cu fenomenul sportiv, atât la nivel de masă cât şi de performanţă.
  • Dezvoltarea de programe interne, în cadrul companiilor, de stimulare a practicării sportului de către angajaţi şi familiile acestora
  • Implicarea companiilor în proiecte de responsabilitate socială, cu focus pe zona de sport, sănătate, viaţă activă
  • Sponsorizări, organizări de evenimente, susţinerea unor sportivi, investiţii în facilităţi sau programe pentru practicarea sportului
  • Dezvoltarea de campanii de comunicare
  • Dezvoltarea de parteneriate între diverse organizaţii sau structuri (guvernamentale sau neguvernamentale), pentru dezvoltarea sportului în România

Companiile implicate în realizarea raportului sunt:

Quantix Marketing Consulting – companie specializată în cercetare de marketing şi consultanță strategică. Este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research şi dezvoltatorul unor servicii particularizate în domeniul cercetării şi consultantei. A iniţiat platforma Sport Insights, care oferă informaţii relevante şi consultanță organizațiilor implicate în lumea sportului.

SMARK Research este un serviciu asociat comunităţii de marketing SMARK, prin care sunt identificate tendințe relevante ale pieţei şi sunt oferite soluţii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate în colaborare cu cele mai importante firme de research din România.

Mai multe detalii despre raportul Focus on Running – aici

 

Sari la conținut