Rockwool - fabricat in Romania

MatchingMarkets

În ultimii ani a crescut interesul pentru produse locale proaspete si de calitate distribuite prin intermediul pietelor agroalimentare, achizitii de la sursa sau vanzatori ambulanti. Pietele de produse alimentare si vanzatorii stradali au existat de la înfiintarea primelor asezari urbane, iar mobilitatea a reprezentat la un moment dat o caracteristica de baza în vederea adaptarii la schimbarile sezoniere si la dinamica orasului. Astazi pietele de produse agroalimentare sunt legate de locuri si programe prestabilite care le limiteaza expunerea, reflectand rar fluctuatiile cererii si ofertei. Pe masura ce orasele continua sa se dezvolte si sa devina mai complexe, iar populatia urbana este din ce în ce mai mobila si mai conectata, apare nevoia reanalizarii strategiilor de distribuire a alimentelor si conceperii de piete agroalimentare într-un mod care îmbunatateste eficienta acestora printr-o mai buna comunicare între producatori si consumatori. MatchingMarkets este o retea mobila de vanzatori care folosesc comunicarea în timp real pentru a optimiza distributia, pentru a creste nivelul de constientizare cu privire la produsele locale, pentru a raspunde modelelor de activitate sezoniera si pentru a întari conexiunile dintre cerere si oferta pe plan local.

Text: MIT SENSEable City Lab / Ilustratii: Jennifer Dunham

 

Datele culese din diferite surse pot fi combinate pentru a genera harti personalizate si sugestii pentru o experient? în Tirolul de Sud. Ilustratie: Jennifer Dunnam
 

Autovehiculele vanzatorilor sunt monitorizate prin GPS, care trimite datele despre pozitia acestora catre platforma de sistem. Pe langa aceasta modalitate de comunicare a datelor, informatiile despre produse oferite, incluzand tipul, pretul, modurile de productie si originea acestora, sunt difuzate public. Cu ajutorul unei interfete on-line, oamenii pot naviga pe „internetul alimentelor”, în timp ce amplasamentul si interesele acestora sunt înregistrate sub protectia anonimatului, pentru a putea fi folosite de vanzatorii în cautare de locuri si strategii mai bune pentru comercializarea produselor proprii. Turistii pot vizualiza de asemenea datele referitoare la locuri, putand astfel identifica zonele populate în care se organizeaza evenimente sau evita aglomeratia atunci cand pe harta apar grupari mari de persoane. Pe masura ce reteaua din jurul MatchingMarkets se dezvolta, fermierii îsi pot consolida relatia cu clientii fideli, în timp ce populatia locala si turistii îsi pot îmbunatati cunostintele legate de agricultura locala si se pot bucura de produsele de sezon cultivate de fermieri.

MatchingMarkets este la ora actuala în curs de implementare în zona Tirolul de Sud unde se afla peste 25.000 de ferme si care este vizitata anual de aproape 5 milioane de turisti. Exista diferente semnificative între viata urbana în regiunile de depresiune si cultura fermelor din zona de deal, iar locuitorii oraselor duc de multe ori lipsa de informatii pertinente si actualizate cu privire la produsele locale disponibile si locatia unde acestea pot fi achizitionate. În acelasi timp vanzatorii fac eforturi pentru a raspunde variatiilor sezoniere de activitate turistica si celor legate de organizarea unor evenimente atunci cand îsi fac planurile de vanzari. Odata cu accesul la baze de date extinse care reflecta comportamentul utilizatorilor si prin corelarea acestor informatii cu datele colectate de pe piata, apar noi oportunitati de optimizare a pietelor locale din Tirolul de Sud si de armonizare a cererii si ofertei pe parcursul diferitelor sezoane.
 

 

Credite & info:

Echipa: Jennifer Dunnam – sef de proiect, Kristian Kloeckl – conducatorul grupei, Diego Maniloff, Anthony Vanky, Carlo Ratti – director, Assaf Biderman – director asociat
Sprijin: Fabien Girardin, Bernd Resch, Görgen & Köller GmbH
Parteneriat: TIS innovaton park
Finantare: Stiftung Südtiroler Sparkasse, Fondazione Cassa di Risparmio

 

Sari la conținut