Rockwool - fabricat in Romania

revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

Revista zeppelin | număr #137

 

Revista Zeppelin #137

4. Veneția văzută prin găuri de șosete
The parasite socks project at 56th Venice Biennale
Text & proiect: Jean-Lorin Sterian
_PARASITE SOCKS PROJECT

10. Cărți fundamentale: John Ruskin, Cele șapte lămpi ale arhitecturii
Text: Magda Teodorescu

19. Editorial: Politica bună a premiilor europene de arhitectură
Text: Cosmin Caciuc

editorial -C- Paulo Catrica

Publicăm în acest număr un dosar cu proiectele premiate la Premiile Europene AADIPA pentru Intervenții asupra Patrimoniului Arhitectural. Aceste premii bianuale organizate cu sprijin catalan au apărut mai recent, în 2013, în peisajul profesional continental. Spre deosebire de celelalte premii faimoase europene, AADIPA ocupă o nișă mediatoare, între conservarea patrimoniului și exemplele moderne. E un semnal important asupra nevoii de reconciliere a atitudinilor sociale divizate între istorie și modernizare, a importanței patrimoniului pentru dezvoltarea strategică urbană, oferind și un ghid de bune practici în zonele protejate, unde integrarea și coexistența devin cheile fundamentale de înțelegere.

20. Dosar: Vechiul este noul nou
 > 3 câștigători la cea mai recentă ediție a Premiilor Europene AADIPA pentru Intervenţii asupra Patrimoniului Arhitectural

dosar-vechiul este noul nou

  • 21. Intro / Text: Ștefan Ghenciulescu
  • 22. Paredes Pedrosa Architects: Biblioteca publică din Ceuta

  • 28. SAMI-arquitectos: Casa E/C

dosar 2 - Casa E C

  • 34. Isabel Aguirre de Urcola şi Celestino García Braña: Între ruină şi peisaj. Mănăstirea Caaveiro

dosar -3 - manastirea Caaveiro

38. Tecto Arhitectura: Casa 4E
>   Locuință din cărămidă pe principiul pasiv nZEB, realizată la inițiativa Wienerberger în Corbeanca, este pregătită să intre în etapa de monitorizare a performanțelor energetice

Tecto Arhitectura - Casa 4E -ex

44 . Westfourth Architecture: Adaptare
> O clădire cu apartamente din centrul Bucureştiului – exemplu de adaptare la un țesut urban dificil și-un loc istoric  prestigios, dar şi la evoluţiile operaţiei marcate de întreruperi şi de criza care a scăzut bugetul, dar, practic, a dublat numărul de apartamente.
Text: Ștefan Ghenciulescu

Westfourth Architecture - sf. Voievizoi - Mixa

59. Andrei Eugen Lakatos:  O capelă funerară într-un cimitir protestant
 >   O clădire discretă pentru slujbe de înmormântare în incinta unui mic cimitir protestant din oraşul Voluntari

Capela - Andrei Lacatos

52. Synthesis Architecture: După blocuri, o casă mai mare
>  Vila urbană din mijlocul unui ansamblu din perioada socialistă accentuează individualitatea și diferenţierile, dar și integrarea echipamentelor în proiectul de arhitectură. Astfel, aproape toate apartamentele sunt diferite, iar un ornament tradiţional devine atât balustradă, cât și acoperire a unităţilor de aer condiţionat.
Text: Ștefan Ghenciulescu

dupa blocuri -1

57. Triptyque Architecture & Philippe Starck:  Flagship Store pentru TOG, São Paulo
>  Spaţiu pentru cumpărături, popas sau întâlniri realizat sub îndrumarea artistică a lui Philippe Starck

Triptyque

60. Halele Carol

  • 60. Spazi Indecisi: abandon şi reutilizare
    > O asociaţie culturală cartografiază şi explorează locuri abandonate în Italia și Europa de Est

Spazi Indecisi - Buzludzha Monument (Bulgaria) - Photo by Kamren Barlow

66. Anina post-industrială
> Aprofundând colaborarea cu administrația publică și lucrul cu comunitatea locală, ediţia a doua a Atelierului de patrimoniu industrial desfășurată anul acesta la Anina s-a concentrat pe identificarea, interpretarea creativă și asumarea generală a elementelor identitare ca bază pentru regenerarea sustenabilă a zonei.
 Text: Irina Rotaru, Oana Ţiganea

Anina 2015 _ punct de belvedere Traseul Rosu

69. Urban Report

  • 70.  Someș Delivery 2015

> De ce „Someș” și nu „Street” – Delivery? În timp ce evenimente de tip street-delivery din București, Timișoara și Iași au reușit să sensibilizeze și să atragă atenția publicului larg asupra uzului și abuzului străzilor și trotuarelor publice urbane, punctul de pornire al primului „delivery” clujean a fost puțin diferit, fiind dedicate spațiului urban adiacent râului Someș în Cluj.
Text: Klara Veer, Marius Moga, Mihai Mateiu

Somes Alley_YAA

  • 76. „This place is pretty good”. Chiar așa

> Atelier și expoziție la Brăila
Text: Ștefan Ghenciulescu

braila- Foto_Andrea Spreafico_05

79. Connected

  • 80. Orientarea sectorului financiar către clădirile verzi

> Un prim episod al unei serii de articole pentru înţelegerea unei tendinţe importante în România, și nu numai. 
Text: Steven Borncamp

cladiri verzi - 4c EFdeN

85. Design & More

  • 86. Agnes Lukacs: Oaze interioare 

> Două magazine de hrană din cadrul unor clădiri de birouri din Bucureşti funcționează pe principiul unor case în casă, locuri autonome, clar definite și foarte diferite în contextual lor.

Oaze interioare

  • 90. Ștefan Tuchilă: Gaura din cortină
    > Fotoreportaj  
    Text: Ștefan Ghenciulescu

Stefan Tuchila -bd. Mihai Bravu

  • 92. Dagmar Štěpánová, Katarína Varsová / Formafatal: Gran Fierro

> Un restaurant argentinian din Praga combină trăsături industriale și retro cu tușe ale Americii de Sud

Gran_Fierro_BoysPlayNice

Synthesis Architecture: După blocuri, o casă mai mare. Pe Vaporul lui Assan, București

Un imobil cu apartamente amplasat în mijlocul unui ansamblu din perioada socialistă accentuează individualitatea şi diferenţierile, dar şi integrarea echipamentelor in proiectul de arhitectură.

Veneția văzută prin găuri de șosete

The parasite socks project at 56th Venice Biennale

Text: Jean-Lorin Sterian

Am început acest proiect dintr-un sentiment de vinovăție. Dintotdeauna, am perceput șosetele ca pe niște rude de la țară, cu care ți-e rușine să te afișezi printre prietenii cool. Le-am ignorat, le-am disprețuit, le-am purtat până la dezintegrare, le-am tratat cu picioarele. La sfârșitul unei zile grele, o șosetă este mai obosită ca proprietarul. În textura ei s-a impregnat toată sleiala corpului. Pentru că le-a fost menită o soartă ingrată, mi-am propus să le ofer un omagiu, un act simbolic, echivalentul Mormântului Soldatului Necunoscut.

Editorial: Politica bună a premiilor europene de arhitectură

Text: Cosmin Caciuc

Publicăm în acest număr un dosar cu proiectele premiate la Premiile Europene AADIPA pentru Intervenții asupra Patrimoniului Arhitectural. Aceste premii bianuale organizate cu sprijin catalan au apărut mai recent, în 2013, în peisajul profesional continental. Spre deosebire de celelalte premii faimoase europene, precum cele dedicate Patrimoniului Cultural / Europa Nostra (din 2002, focalizate pe conservarea patrimoniului), cele pentru Spațiu Public Urban (din 1999, axate pe intervenții noi urbanistice) și cele de Arhitectură Contemporană / Mies van der Rohe  (din 1998, adresate proiectelor noi de arhitectură), premiile AADIPA ocupă o nișă mediatoare, între conservarea patrimoniului și exemplele moderne. E un semnal important asupra nevoii de reconciliere a atitudinilor sociale divizate între istorie și modernizare, a importanței patrimoniului pentru dezvoltarea strategică urbană, oferind și un ghid de bune practici în zonele protejate, unde integrarea și coexistența devin cheile fundamentale de înțelegere.

#137
septembrie 2015
Sari la conținut