revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

Parteneri edu-creativi. Artiști și profesori aduc arta în școlile bucureștene

Între 1 și 2 august are loc prima formare a proiectului “Parteneri edu-creativi” dedicată profesorilor din 4 școli publice bucureștene alături de artiști, menită să dezvolte parteneriate durabile de educație prin artă pentru copii și tineri.

Începutul lunii august aduce profesorii înapoi în școli pentru un parteneriat inedit cu artiști alături de care vor gândi și planifica activități culturale ce vor putea fi propuse pentru anul școlar ce urmează.

Scopul proiectului Parteneri edu-creativi este să creeze o platformă de consiliere activă pentru 4 școli și 4 organizații neguvernamentale culturale din București care, lucrând împreună, să integreze arta într-un context educațional, stimulând creativitatea și inventivitatea tinerilor prin întâlnirea directă cu artiștii și creațiile acestora în cadrul unor ateliere ce vor avea loc în perioada septembrie – noiembrie 2016.

Proiectul aduce laolaltă 8 artiști din 4 ONG-uri culturale cu experiență în dezvoltarea de activități culturale în școli, 8 profesori din 4 școli publice din București și aproximativ 100 de copii și tineri care vor participa gratuit la activitățile propuse de proiect. La începutul lunii august profesorii și artiștii vor beneficia de o primă formare de grup, urmând să participe la sesiuni de mentoring în cadrul cărora vor crea împreună planuri anuale de lucru care să conțină activități artistice creative și inovatoare, ghidate de criterii de calitate ale parteneriatului școală-operator cultural.

Formatorii primei sesiuni de formare sunt:
Raluca Iacob, președinte al Asociației MetruCub și coordonatorul platformei Susține cultura în educație. Specializată în politici culturale şi facilitare, colaborează constant cu organizaţii culturale în calitate de manager cultural, cercetător şi facilitator cultural.
Simona David Crisbășanu, președinte executiv al Asociației ROI, din 2013 este implicată în dezvoltarea proiectului Adoptă un liceu. A lucrat cu sute de profesori ca formator, precum și cu elevi și părinți.

Formările și sesiunile de mentoring, precum și atelierele pentru copii vor continua până în luna noiembrie când va avea loc evenimentul de prezentare al planurilor anuale de lucru elaborate de echipele mixte artiști-profesori.

Zonele culturale activate de proiect sunt: teatru (Katia Pascariu – ADO – Arte pentru Drepturile Omului), arte vizuale (Liliana Basarab – ArtCrowd-artiști în educație), dans contemporan (Sandra Mahvima – Asociația Secția de Coregrafie) și patrimoniu (Iulia Iordan – Asociația Da’DeCe).

Unitățile de învățământ implicate în acest parteneriat edu-creativ sunt: Școala Ferdinand I (teatru), Liceul Bilingv “Miguel de Cervantes” (arte vizuale), Școala Gimnazială Sfântul Silvestru (dans contemporan) și Școala nr. 5 (patrimoniu). Astfel, elevii din școlile publice vor participa la activități artistice one-on-one cu artiști profesioniști în cadrul coerent oferit de implicarea profesorilor pe termen lung.mi

Prin Parteneri edu-creativi, Asociația MetruCub adresează o temă extrem de importantă pentru impactul proiectelor culturale în școli: calitatea și continuitatea activităților culturale realizate de artiști și educatori culturali. Vrem să acompaniem parteneriate creative între organizații culturale și școlile publice din București pentru ca acestea să dezvolte pe termen lung programe adaptate nevoilor profesorilor și elevilor, prin care arta și patrimoniul să arate că reprezintă un atu în dezvoltarea lor personală și pentru obiectivele educaționale formale. Cea mai mare provocare cred că va fi adaptarea artiștilor și cadrelor didactice la stilul de lucru și așteptările celuilalt, alături de reflecția comună asupra proceselor de lucru.” – Raluca Iacob, formator în cadrul proiectului și coordonator al platformei Susține cultura în educatie.

 

Formare mixta SCIE_2015

Proiectul ”Parteneri edu-creativi” este dezvoltat de către Asociația MetruCub – resurse pentru cultură sub umbrela Susține cultura în educație, platformă care a debutat în 2013 și prin care se dezvoltă o rețea de profesioniști, organizații și resurse despre practici și politici publice în domeniu care împreună susțin integrarea artei și patrimoniului în viața copiilor, în cadrul unor parteneriate eficiente între școli și organizațiile culturale sau artiști. Formările, sesiunile de mentoring pentru organizațiile și școlile partenere și atelierele pentru copii care vor fi realizate sunt gratuite pentru participanți, proiectul beneficiind de sprijinul financiar al ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului București – Primăria Municipiului București în cadrul programului cultural București – Orașul in-vizibil.

Coordonator: Asociația MetruCub – resurse pentru cultură
Parteneri: Centrul pentru Educație și Formare Sintagma, Asociația ADO – Arte pentru Drepturile Omului,  Asociația ArtCrowd- artiști în educație, Asociatia Secţia de Coregrafie, AsociatiaDa’DeCe, Școala Ferdinand I, Şcoala Nr. 5, Școala Gimnazială Sfântul Silvestru, Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”.

culturaineducatie.ro /Fb.com/culturaineducatie

Sari la conținut