O abordare critică a fenomenului deforestării. SUSANNE KRIEMANN: Forest, Frst, t, like teamwork @ Salonul de proiecte

Prezentare de artist
Miercuri, 13 ianuarie 2021, ora 19.00 / Live pe canalul YouTube al Salonului de proiecte

Intervenție artistică în expoziția EXPO_01_BUC_ARH_SP.PUBLIC
13 ianuarie – 7 februarie 2021
Miercuri – Duminică / 15.00 – 19.00 @ Salonul de proiecte – Palatul Universul, Corp B, Etaj 1, Actor Ion Brezoianu 23–25, București

A treia intervenție artistică din cadrul expoziției EXPO_01_BUC_ARH_SP.PUBLIC, realizată pornind de la materiale aflate în Colecția de imagini Mihai Oroveanu, propune o abordare critică a fenomenului deforestării din perspectiva artistei Susanne Kriemann. Ea realizează special pentru această ocazie un eseu vizual ce va fi distribuit liber publicului, produs prin procedeul serigrafierii ce utilizează în cazul de față un pigment realizat din fragmente de mobilier abandonat IKEA. Eseul combină informații din surse diverse: versuri ale unor poezii și ritualuri folclorice intercalate cu citate din articole academice sau din presa locală și internațională în care se discută despre perspectivele de viitor ale pădurilor virgine din România în context european. Textele sunt completate de o selecție de imagini din Colecția de imagini Mihai Oroveanu, imagini care prezintă, pe de o parte, peisaje forestiere idilice, neafectate de intervenția omului, iar pe de altă parte, industria de exploatare a lemnului la începutul secolului XX în România. Aceste cadre fac legătura cu situația actuală în care asistăm la un proces masiv de tăiere ilegală a unor suprafețe mari de păduri din Munții Carpați, proces determinat de cererea de materie primă lemnoasă de pe piața europeană, dominată de interesele economice ale unor giganți precum Inter IKEA Group.

Susanne Kriemann continuă în acest proiect investigațiile ei complexe care analizează efectele exploatărilor industriale asupra mediului natural, inventând totodată modalități sofisticate de a produce imagini apte să redea transformările microclimatice și geologice ale unor zone supuse proceselor de readaptare și resedimentare a materiilor care le compun. Kriemann este intersată de fenomenele interconectate ale economiei globale care reverberează profund vătămător în diverse puncte vulnerabile, însă ea este în egală măsură preocupată să atragă atenția asupra unor zone naturale multimilenare, întinse odinioară pe vaste teritorii transnaționale, care sunt în prezent mult diminuate și susceptibile de a fi complet distruse. Acesta este și cazul pădurilor primare și bătrâne de fag din Carpați, ultimele păduri virgine ale Europei care mai supraviețuiesc și pe teritoriul României, fiind un mediu esențial atât pentru oameni, cât și pentru o incredibilă varietate de plante și animale.

Lucrarea este co-produsă împreună cu Cristina Moreno Garcia (cercetare), Grigore Liteanu (pigment, serigrafie) și Isabel Motz (design).
Dacă sunteți interesați de subiect, vă invităm să scrieți la studiokriemann.production@gmail.com pentru a împărtăși texte, sunete, amintiri, dialoguri sau idei cu Susanne și lumea pădurilor.

Susanne Kriemann (n. 1972) explorează în practica sa artistică diverse procese socio-istorice. Documentarea pe teren, studiul arhivelor și experimentele cu tehnologia au condus la metode de lucru în care practicile analogice și digitale se îmbină într-un mod inextricabil și se reflectă una pe cealaltă. Printre expozițiile ei recente se numără: Susanne Kriemann, Reconsidering Photography: Underbrush, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg (2021/2021), Fragile Times, Galerie im Körnerpark, Berlin (2020) și (In) finite resources? Artistic Positions Since the 1980s, Städtische Galerie Karlsruhe (2020). Din 2017 Susanne Kriemann predă artă media și fotografie la Universitatea de Arte și Design din Karlsruhe. / susannekriemann.info

Expoziția EXPO_01_BUC_ARH_SP.PUBLIC / Selecție din colecția de imagini Mihai Oroveanu imaginează un traseu eliptic prin diverse ipostaze ale arhitecturii bucureștene, sugerând o înțelegere mai vastă a spațiului public, din care edificiile arhitecturale reprezintă doar o mică parte. Această decizie a fost dictată de propria noastră înrădăcinare locală, precum și de prezența vastă a subiectului în cuprinsul colecției, iar selecția a fost ghidată de intenția construirii unei perspective cuprinzătoare – fie ea și fragmentară – asupra spațiului urban în transformare. Suita de imagini din expoziție caută să contrarieze diverse stereotipuri de reprezentare, să se îndepărteze din centru înspre periferii, să ofere vizibilitate unor categorii sociale mai largi sau să aducă în atenție rețeaua de servicii publice care formează nervurile ascunse ale metropolei.
Expoziția poate fi vizitată până pe 07 februarie 2021, detalii despre tururile ghidate vor fi anunțate în prealabil pe rețelele sociale.
photopastfuture.ro

Expoziția, intervenția artistică și prezentarea de artist fac parte din proiectul Imaginea fotografică între trecut și viitor ce are ca principală miză prezervarea și punerea în circulație publică a unui fond de imagini cu o enormă relevanță culturală și istorică, precum și organizarea în paralel a unor activități de artă contemporană. Proiectul se desfășoară în perioada iunie 2020 – noiembrie 2021, în parteneriat cu Fotogalleriet Oslo.  Proiect finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA

*Fb event

Sari la conținut