revistă online
ISSN 3008-2986 ISSN-L 2069-721X

Joaca în pandemie. Concursul de design Ping-Pong +

Ne bucurăm să fim parte dintr-un concurs pentru studenți și absolvenți. De astă dată, un concurs pentru realizarea unor obiecte de design din materiale reciclate. Și în cadrul unor evenimente care ne sunt dragi – Romanian Design Week și Diploma și care se reinventează pentru a ne aduce împreună în condiții de siguranță.

Perioada de izolare a redefinit viața noastră din ultimele luni și a transformat radical obiceiurile sociale, de la maniera în care interacționăm unii cu ceilalți la modul în care lucrăm și chiar locuim. Cum creativitatea a devenit o resursă extrem de valoroasă în momentul de față, ea ne ajută să luptăm împotriva acceptării pasive a unei noi normalități care poate fi, uneori, inconfortabilă. În acest context, designerii și arhitecții devin esențiali, pentru că pot regândi  spațiul și obiectele, astfel încât să ne putem bucura în continuare de valorile și relațiile pe care le-am cunoscut înainte de pandemie. Și să putem învăța lucruri din toată această criză.

Tocmai de aceea, The Institute și Lidl România, prin programul ASAP, lansează, alături de revista Zeppelin, concursul Ping-Pong +, care aduce în discuție (re)construirea responsabilă a obiectelor, pentru a ne ajuta să fim din nou împreună. Concursul propune regândirea jocului de ping-pong, atât la nivel de concept creativ, propunând chiar reguli noi de joc, cât și în ceea ce privește materialele folosite și realizarea efectivă.

Vă invităm să gândiți o masă de ping-pong mobilă sau demontabilă, realizată din materiale reciclate, dedicată jocului de ping-pong sau unei variante reinventate a acestuia. Tenisul de masă, așa cum mai este cunoscut, are avantajul de a propune o interacțiune controlată și care implică distanțare fizică, având avantajul de a putea fi adaptat la foarte multe configurații și formule.

Concursul este național și se adresează studenților facultăților de arhitectură, arte și design în ani terminali și absolvenților acelorași facultăți care și-au finalizat studiile în urmă cu maximum 2 ani. Provocarea se referă atât la proiectarea, cât și la construirea dispozitivului, deci participarea presupune și disponibilitatea de a lucra la implementarea efectivă a proiectului.

Vor fi alese trei proiecte câștigătoare, premiile acordate fiind în valoare de câte 1200 euro pentru fiecare dintre acestea.

De asemenea, obiectele câștigătoare vor fi implementate și expuse în cadrul Romanian Design Week 2020 și DIPLOMA 2020.

Regulamentul complet poate fi consultat aici.

Înscrierile au loc până la data de 4 august 2020, proiectele urmând a fi jurizate de un board format din specialiști din domeniul artistic. Cei trei câștigători vor fi comunicați pe data de 14 august 2020.

Pentru a se înscrie în concurs, studenții și absolvenții trebuie să rezolve tema de concurs, care poate fi accesată aici și să completeze formularul de înscriere, disponibil aici.

Mai multe detalii despre concurs pot fi accesate în regulament iar pentru orice nelămuriri sau explicații suplimentare cu privire la competiție, aplicanții pot lua legătura cu organizatorii la adresa concurs@institute.ro.

Romanian Design Week este un festival care strânge laolaltă, an de an, zeci de mii de vizitatori. Deși a fost amânat odată cu instalarea stării de urgență, evenimentul este reprogramat pentru toamnă, în intervalul 11-20 septembrie, iar principalul loc ales e Combinatul Fondului Plastic, ce pune la dispoziție spații generoase, atât interioare, cât și exterioare. Romanian Design Week 2020 va ține cont de toate reglementările ce vor fi în vigoare la momentul desfășurării, pentru a garanta siguranța publicului. Alegerea spațiilor a ținut cont de contextul actual, ansamblul de clădiri din cadrul Combinatului Fondului Plastic asigurând o suprafață mare de spații exterioare și condiții de distanțare socială.

 

 

Festivalul DIPLOMA a fost programat la rândul său în perioada 2-11 octombrie, iar organizarea acestuia va ține cont, de asemenea, de toate condițiile de siguranță în vigoare la momentul respectiv.

ASAP înseamnă Armata Selectării Atente a Plasticului și are ca obiectiv mobilizarea tinerei generații să ofere un exemplu pozitiv prin propriul comportament. Arma cea mai bună când lupți pentru schimbare sunt propriile acțiuni, iar prin conținutul și activitățile propuse de platforma ASAP, tinerii sunt determinați să conștientizeze că este în puterea lor să cumpere mai puțin plastic, să îl refolosească pe cel deja achiziționat și să îl colecteze corect pecel care nu mai poate fi folosit.

Zeppelin este o platformă internațională de arhitectură, design și cultură urbană. Construită în jurul revistei cu același nume și a site-ului e-zeppelin, activitatea echipei aduce împreună critica și editarea de arhitectură, proiectarea, intervențiile urbane și evenimentele culturale.

Succes! 😊

 

 

 

 

Sari la conținut