Finanțare și mentorship pentru dezvoltarea a trei noi proiecte de new media art

FAR, platforma de educație și dezvoltare a comunității de new media art, împreună cu UniCredit Bank oferă finanțare pentru realizarea a trei noi instalații/proiecte de new media art, punând la dispoziție un fee de 3.000 euro pentru fiecare câștigător, mentorship cu unul din cei trei curatori ai festivalului RADAR, asistență tehnică și promovare pentru prima expunere.

FAR este o inițiativă RADAR, susținută de UniCredit Bank, și reprezintă un proiect curatoriat cu atenție la nevoile industriei locale de new media art, care susține formarea unei comunități și dezvoltarea noilor competențe în arta digitală și noile medii.

Fiecare artist se poate înscrie la acest open call, cu tema Metavers, până pe 22 august cu maxim 2 proiecte. Rezultatele finale vor fi publicate pe 7 septembrie. Condiția participării este ca proiectul înscris să nu mai fi fost prezentat/expus într-un alt context sau să nu fie o iterație a unui proiect anterior.

Cei trei câștigători vor fi aleși de curatorii RADAR, Cristina Pop Tiron, Alexandru Berceanu și Mihai Cojocaru. Sesiunile de mentorship oferite în timpul dezvoltării proiectului vor avea loc între 7 septembrie și 5 octombrie 2022.

Proiectele câștigătoare vor intra în portofoliul de instalații de new media art FAR și vor fi expuse prima dată în cadrul festivalului RADAR, care va avea loc în luna octombrie 2022.
Ulterior, proiectele vor fi propuse și către alte festivaluri și expoziții unde este prezentă scena noilor medii digitale.

Tema Open Call-ului este Metavers, temă abordată și în cadrul festivalului RADAR. Astfel, sunt așteptate idei care dezvoltă potențialul metaversului, care investighează posibile mecanici rezultate din forțele ce ne ghidează spre această nouă frontieră și stimulează audiența spre a încorpora posibile părți din această nouă cercetare artistică.

Mediile în care pot fi gândite aceste proiecte sunt: Realitate Virtuală, Realitate Augmentată, Inteligența Artificială, Proiecții Video, Instalații Interactive, Game Art, Robotică și Sound Design.

Resurse

Suma de 3.000 de euro net* (Contract de drepturi de autor pe persoană fizică sau SRL) cu care aplicantul trebuie să acopere următoarele costuri: fee artist, producție, parte din riderul tehnic pentru a expune în cadrul RADAR și prezența la montaj/demontaj/calibrări, precum și prezența la expoziție.

Asistență tehnică

O întâlnire tehnică pentru a stabili modul de expunere în cadrul RADAR. Punerea în funcțiune a instalației/proiectului și buna funcționare pe perioada expoziției va intra în sarcina aplicantului.

Promovare

Cele trei proiecte câștigătoare vor fi promovate în cadrul expoziției, prin interviuri video cu artiștii și prezentate pe platforma FAR și pe rețelele de socializare RADAR.

Pentru mai multe detalii despre regulament, accesați acest link.

Despre curatori

Cristina Pop Tiron este artistă intermedia, doctorand la Teatru și Artele Spectacolului și lector la Facultatea de Teatru și Film, la universitatea Babeș Bolyai, în Cluj-Napoca, Romania și este implicată în echipa de curatoriere a New Media Art Castle, o inițiativă Electric Castle.

Alexandru Berceanu este conferențiar universitar la Departamentul de Animație și Interactivitate în cadrul UNATC „I.L. Caragiale” București. Aici a inițiat proiectul CINETic al UNATC și programul de master pentru Tehnologii Interactive de la aceeași universitate. Conduce cercetări interdisciplinare la intersecția mediilor imersive și a neuroștiinței și face parte din echipa FAR ca moderator al tak-urilor de specialitate.

Mihai Cojocaru este un generalist digital. Lucrează pentru a promova artiștii locali și a îmbogăți scenele de artă și industria românească prin platformele RADAR, One Night Gallery, FAR, XR Month pe care le-a co-fondat. Este pasionat de creșterea expresiei culturale, colaborând cu noi talente din toate disciplinele și dezvoltând proiecte proprii pe zona de AI & NFT.

Despre FAR

FAR – Future Artistic Requirements este o platformă multidisciplinară, care are ca scop să inițieze o comunitate new media, să creeze un dialog între actorii cheie și să educe viitoarele generații care vor să facă parte din această industrie. Misiunea proiectului este să susțină noile generații ce vor extinde scena de new media art din România, dar și pe cele actuale, pentru ca aceștia să aibă susținerea necesară, tool-urile de care au nevoie și un mediu creativ și inovator.

Sari la conținut