Cotroceni Creativ: 6 motive pentru care ar trebui să participi la concursul de design de obiect

Muzeul Național Cotroceni organizează un concurs de design de obiect inspirat din patrimoniul Cotrocenilor. Profesioniștii, studenții, sau pasionații de design se pot înscrie cu propuneri de produse până pe 25 august. Premiile sunt în valoare de 10.000 lei fiecare, iar obiectele câştigătoare vor fi prezentate în evenimentul Diploma, organizat de The Institute, și în magazinul Muzeului Cotroceni.

Pe lângă premiu și posibilitatea de a-ți vedea ideea de produs în Muzeul Cotroceni, mai există câteva motive de luat în considerare înainte de a te decide dacă merită să îți ocupi o bucată din vară cu un astfel de proiect:

1. Concursul este organizat de o instituție culturală de stat care face eforturi să fie în pas cu tendințele contemporane, chiar dacă ştie că oferta culturală de astăzi este largă şi, drept urmare, e destul de dificil să se strecoare ca punct de reper pe agenda publicului evenimentelor culturale (printre atât de multe festivaluri, târguri, concerte şi alte mijloace de petrecere a timpului liber).

2. România nu are o cultură a suvenirurilor foarte bine definită, iar tu ai ocazia să schimbi ceva în direcția asta. Ar fi o mare reușita ca (aşa cum noi ne întoarcem din excursii cu fel de fel de obiecte, mai mult sau mai puțin utile, dar care au întipărite amprenta locului vizitat) turiştii străini să ajungă acasă cu produse create local, în România, inspirate din patrimoniul nostru cultural, capabile să creeze memorabiliate şi să prelungească experiența plăcută chiar şi după terminarea vizitei.

3. Cotroceni creativ nu e un concurs adresat strict profesioniştilor. Oricine are o idee ingenioasă poate să îşi încerce norocul şi să câştige, atâta timp cât propunerea de obiect e inspirată din patrimoniul cultural deținut de Cotroceni. Cum ar fi ca produsul gândit de tine să devină best-seller-ul magazinului muzeului?

4. Juriul e format din leaderi în domeniile relevante pentru concurs. Iar dacă eşti pasionat de design, concursul reprezintă o ocazie formidabilă ca proiectul tău să fie evaluat de maeștri în domeniu şi de însuşi directorul muzeului pentru care propui ideea de obiect. Cu alte cuvinte, dacă produsul tău va fi ales, înseamnă că ești foarte bun în ceea ce faci.

5. Orice participare la acest gen de competiție înseamnă o nouă uşă deschisă, în spatele căreia se află oameni şi oportunități.

6. Ultimul motiv, dar nu cel din urmă: Nu ai cum să nu savurezi frumusețea pieselor de patrimoniu adăpostite de Muzeul Național Cotroceni și măiestria cu care saloanele acestuia au fost decorate. Între pereții Cotrocenilor și-au lăsat semnătura mari artişti (printre care şi Regina Maria a României, care era pasionată de design şi arhitectură). Iar faptul că tu eşti invitat să reinterpretezi operele lor de artă şi provocat să le aduci în actualitate e o mare onoare şi un bun motiv de mândrie.

masa-cu-24-de-scaune-in-stil-celtic-si-bizantini-cotroceni*Masă și scaune în stil celtic şi bizantin

Dacă te-ai convins şi ai nevoie de inspirație fugi la muzeu sau intră pe fb.com/Cotrocenicreativ

Regulamentul concursului şi modalitatea de înscriere se găsesc aici: muzeulcotroceni.ro/proiecte/cotrocenicreativ

Sari la conținut