Revista zeppelin | număr #126

 

Revista Zeppelin #126

6. In-progress. Casa OAR București
Text: Ștefan Ghenciulescu

casa OAR -in progress

8. Bucureștiul la pas, văzut altfel
Despre o lectură urbană alternativă a Capitalei
Text: Cosmin Caciuc

pas pitic

15. Editorial: De ce e bine să deschizi fereastra
Text: Ștefan Ghenciulescu

edito ConcreteHouse_foto de cosmin dragomir

18. Concrete House.  Beton brut și sustenabil
Bogdan Gyemant-Selin experimentează și îndrăznește. Și produce o arhitectură foarte tare. O construcție din beton aparent din vecinătatea Gării de Nord București oferă o nouă viziune asupra culturii construirii.
Text: Cosmin Caciuc

3B ALTERNATIV_cosmindragomir_ConcreteHouse_XL_012

28. Incuboxx Timişoara
Un incubator de afaceri IT&C va funcționa ca reper urbanistic în cadrul unui proiect de reconversie a unei zone industrial centrale.
Text: Anda Alexandra Maier

incuboxx02

33. Andreescu & Gaivoronschi: Spațiu pietonal, City Business Center, Timișoara
Text: Irina Damașcan

Spatiu pietonal City Business Center- Timisoara

34. ATELIER 8000: Cu fața spre râu
Clădire de birouri în zona industrială Povodi Vltavy, České Budějovice, din Cehia, oferă o imagine urbană prietenoasă, adaptându-se firesc la contextul definit de un curs de apă.

Atelier 8000 povodi_ Cehia

36. Atelier MASS: Electric Castle 2013 – 2014. Scenografie de eveniment
Text: Silviu Aldea
Festivalul organizat în jurul ruinei castelului Banffy de la Bonţida re-contextualizează palatul, pune în dialog avangarda și trecutul, temporarul și permanentul, geometria abstractă și structura istorică. Festivalul urmărește nu să consume locul, ci să îl activeze prin (re)punere temporară în lumină.

electric castle - labirintul de fum -2014

42. Gabu Heindl Architektur: Sculptură pentru Wiener Festwochen 2014
Instalație temporară în spațiul public

Festwochenskulptur

44. Attila Kim: Coajă neagră, interior luminous
Text: Ștefan Ghenciulescu
Două case cuplate de la periferia Bucureștiului se retrag discret și se înfășoară în jurul propriilor curți

Attila Kim - coaja neagra

52. Jun Murata: Fante de lumină
Renovare de locuință, Osaka

Jun Murata - Osaka

54. Point 4: Microarhitectură

  • Casa_DO – amenajarea unui apartament de bloc interbelic

point4 -CASA_Mihaileanu

 

  • TR_VL  – dispozitiv mobil pliant pentru evenimente stradale (împreună cu RADOX)

Text: Justin Baroncea

point4 TR_VL-2

60. Bienala de la Veneția 2014
Text: Constantin Goagea, Cosmin Caciuc
O privire retrospectivă asupra modernității secolului 20, cumva cam pentru uzul academic, însă cu multe lucruri frumoase și inteligente, care merită povestite.

venice biennale 2014 -Romania -inside the nomad archive

76. Carmen Nistor: Laboratorul subteran
Intervenție artistică în stația de metrou Piața Romană

Carmen Nistor -Piata romana

URBAN REPORT

78. Politică, memorie, agora.
Mercat del Born, centru cultural și spațiu public, Barcelona
Text: Carmen Popescu

Mercat del Born Barcelona

CONNECTED

84. Orașele Smart & Share
Text: Cosmin Caciuc
Cum chestionăm ideologiile despre orașele inteligente? Strategiile globale pe termen lung care privesc urbanitatea ne oferă noi oportunități dar și temeri pe măsură.

smart and share cities -wilhelmsburg_mitte__falcon_crest_air

90. Metabolic Lab: Cleantech Playground
Un proiect care stabilește ținte tehnologiceși sociale pentru cartierele Ceuvel și Schoonschip din Amsterdam, care pot deveni printre cele mai durabile modele de dezvoltare, social și ecologic din lume.

Metabolic

94. Martin-Emilian Balint: MEM-NON
O Instalație interactivă energică și amuzantă, însă care pornește de la lucruri foarte serioase: artă pentru persoane cu deficiențe senzoriale, sinestezie, mimetism, experiență fizică reală și virtuală

mem-non orizontal7

 

Brilliant By Design

Cehia are o lungă tradiție în domeniul sticlei și a porțelanului, dar a devenit cunoscută pentru acestea în secolul 18, atunci când produsele atelierelor și fabricilor cehe au început să se vândă în toată lumea. Renumită pentru marea varietate de modele și pentru calitatea manufacturii, industria a atras în acea perioadă artiști, designeri și clienți influenți.

 

Editorial: De ce e bine să deschizi fereastra

Text : Ștefan Ghenciulescu

Dacă întrebi orice om, chiar și cultivat (și, de multe ori, chiar arhitect), așa, în principiu, ce construcție e mai ecologică – o vilă sau un bloc –, îţi va răspunde, în proporție covârșitoare, că vila. De fapt însă, nu e așa. Nu mă refer aici la exemple individuale, la obiecte, ci la suma acestora: casa individuală presupune azi în mod fatal așezarea la periferie, deci consum de teren natural, risipire de resurse – infrastructură de transport, de instalații etc., mai puțin eficientă, deplasări mai lungi –, deci poluare. La care se adaugă raportul prost între metri pătrați utili și anvelopantă și multe alte probleme.

Fii la curent cu Zeppelin

Inregistreaza-te la newsletter