Lansarea Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural

Marți, 30 martie 2021, Institutul Național al Patrimoniului (INP) vă invită să urmăriți un dublu eveniment prilejuit de lansarea Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural.

  • Ora 15:00 – Conferința de lansare a Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural – eveniment ce poate fi umărit LIVE, pe pagina Facebook a Institutului Național al Patrimoniului, de către toți iubitorii patrimoniului.

*Fb event

Această primă întâlnire va oferi o perspectivă asupra misiunii centrului, a direcțiilor de acțiune pentru anul 2021 și a proiectelor dezvoltate alături de partenerii Fundația Pro Patrimonio, Asociația Da’DeCe și Institutul Norvegian al Meșteșugurilor. Evenimentul de lansare prilejuiește și o călătorie virtuală – în povești și imagini – prin Casa de Târgoveț, sediul bucureștean al centrului, situat în Calea Șerban Vodă, nr. 33. Urmăriți un scurt fragment, aici:

 

Pentru a participa și adresa întrebări direct în conferința online, sunteți rugați să  urmați link-ul și să vă înregistrați pe platforma Zoom Webinar.

Strategia Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural pentru anii următori, precum și inițiativele pentru 2021, pornesc de la seria de consultări ale publicurilor interesate, desfășurate în intervalul octombrie 2020 – februarie 2021. Concluziile acestor consultări vor va fi date publicității cu ocazia lansării centrului.

Iubitorii de patrimoniu care au participat în acest proces amplu de consultare au indicat trei priorități majore pe care centrul și le-ar putea asuma în anii care urmează, și anume: educația prin și pentru patrimoniu, accesibilizarea informației despre patrimoniul cultural și promovarea oportunităților oferite de patrimoniul cultural pentru dezvoltarea comunităților.

Ora 17:00 – Cel de-al doilea eveniment al zilei oferă ocazia unei dezbateri pe marginea acestor trei teme prioritare și a rolului pe care centrul îl poate juca în următorii ani. Întâlnirea va putea fi urmărită pe pagina de Facebook a INP și se bucură de participarea unor specialiști și promotori ai domeniului patrimoniului cultural cu o experiență îndelungată, precum: Șerban Sturdza – arhitect restaurator, președintele Fundației Pro Patrimonio, Ciprian Ștefan – director general al Complexului Muzeal Național ASTRA, Eugen Vaida – arhitect, președintele Asociației Monumentum, Michaela Türk – manager planificare și dezvoltare proiecte, Fundația Mihai Eminescu Trust, Iulia Iordan – educator muzeal, director executiv Asociația Da’DeCe, Adriana Scripcariu – istoric de artă, autor de manuale dedicate patrimoniului cultural, Asociația Școala de la Piscu, Iulia Stanciu, Arh. Prof. Univ – vicepreședinte al Ordinului Arhitecților din România, Irina Iamandescu, – Arh. Prof. Univ., director adjunct Direcția Monumente Istorice din cadrul INP, Alberto Groșescu, director executiv al Asociației Române pentru Cultură, Educație și Normalitate și Silvia Teodorescu, managing partner, Zaga Brand, coordonatoarea proiectului Cronicari digitali.

Toți cei interesați de patrimoniul cultural sunt invitați să se alăture, marți 30 martie, cu ocazia celor două evenimente și, pe termen cât mai lung, să învețe, să descopere, să se implice, să formeze o comunitate pentru patrimoniu … la viitor!

________________________________________

Proiectul In-Herit – Centrul Național de informare și promovare a patrimoniului cultural, un parteneriat între Institutul Național al Patrimoniului, Fundația ProPatrimonio, Asociația Da’DeCe și Institutul Norvegian al Meșteșugurilor, este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Perioada derulării proiectului: 1 iulie 2020 – 31 decembrie 2021
Valoarea totală a proiectului: 992.377,00 lei
Valoarea totală a sprijinului financiar nerambursabil: 948.211,00 lei, echivalentul a 195.769,79 Euro
________________________________________
Despre finanţatori

Granturile SEE reprezintă contribuţia Islandei, Principatului Liechtenstein şi Regatului Norvegiei la reducerea disparităţilor economice şi sociale în Spaţiul Economic European şi la consolidarea relaţiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul şi sudul Europei şi statele baltice. Aceste mecanisme de finanţare sunt stabilite în baza Acordului privind Spaţiul Economic European, ce reuneşte statele membre UE şi Islanda, Liechtenstein şi Norvegia ca parteneri egali pe piaţa internă. În total, cele trei state au contribuit cu €3,3 miliarde între 1994 şi 2014 şi €1,55 miliarde pentru perioada de finanţare 2014-2021. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org şi www.eeagrants.ro.

Programul RO-CULTURA este implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului şi are ca obiectiv general consolidarea dezvoltării economice şi sociale prin cooperare culturală, antreprenoriat cultural şi managementul patrimoniului cultural. Bugetul Programului este de aproximativ 29 milioane de euro. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.ro-cultura.ro.

 

Sari la conținut