Rockwool - fabricat in Romania

Ion Mincu. De la desenul de arhitectură la opera finită. Conferinţă în expoziţia Colecţia de Artă Veche Românească. 150 +

Muzeul Naţional de Artă al României vă invită să participaţi sâmbătă, 12 martie, începând cu ora 12, la conferinţa Ion Mincu. De la desenul de arhitectură la opera finită în expoziţia Colecţia de Artă Veche Românească. 150 + (intrarea din Str. Ştirbei Vodă nr 1-3). Conferinţa va fi susţinută de arhitectele Andreea Pop şi Ioana Petrescu, alături de Elena Olariu – şef Secţie Arte Grafice a MNAR.


Participarea se face pe bază de programare la telefon 021.314.81.19 sau prin e-mail la programari@art.museum.ro.  Se plăteşte biletul de acces în expoziţie (10 lei).

În deschiderea conferinţei se va prezenta conceptul editorial care a stat la baza publicării primului volum din repertoriul desenelor de arhitectură realizate de Ion Mincu, publicat de Editura Muzeul Național de Artă al României la finalul anului 2015. Întâlnirea are loc în expoziţia Colecţia de Artă Veche Românească. 150 +, deoarece aceasta valorifică ineditul fond artistico-documentar realizat de Alexandru Odobescu şi Henri Trenk, dezvăluind şi povestea Colecției de Artă Veche Românească a muzeului.

Ulterior conferinţei se poate vizita expoziţia Colecţia de Artă Veche Românească. 150+.

***

Povestea Colecției de Artă Veche Românească a început în vara anului 1860, odată cu prima cercetare sistematică a mănăstirilor din Ţara Românească, realizată de Alexandru Odobescu și documentată  printr-o serie de desene realizate în diferite tehnici de pictorul elveţian Henri Trenk.

Expoziţia  Colecţia de Artă Veche Românească.  150+ pune în dialog desenele realizate de Trenk cu 31 de capodopere ale artei medievale care le-au inspirat în urmă cu 150 de ani. Sunt prezentate piese inedite din colecţia de Artă Veche Românească, care şi-au recuperat „istoriile personale” în urma cercetărilor de arhivă, dintre care amintim: bastonul primului egumen al mănăstirii Hurezi, brâiele de mătase ale lui Barbu Craiovescu, broderii brâncoveneşti, dar şi un epitaf rusesc din vremea ţarului Boris Gudunov păstrat la mănăstirea Bistriţa.

Expoziţia este deschisă până pe data de 31 martie 2016.

Sari la conținut