A apărut în 2015 și este prima marcă românească de covoare hand-tufted. Dare to Rug înseamnă meșteșug și design menite să reinstituie covorul ca obiect central în schema decorativă a unui spațiu. Proiectul este creat de Andreea Batros și Flavia Scînteanu – doi designeri de interior care împărtășesc dragostea pentru craft și o viziune creativă formată prin proiectele dezvoltate în Europa și Asia. Descoperind cât de apreciate sunt covoarele în alte țări, și-au asumat provocarea de a crea o marcă locală de covoare de autor și să demonstreze că, dincolo de utilitate, acestea pot fi cool, fresh, plăcute.
Prima colecție Dare to Rug, “Romanian Moods”, reunește covoare cu inspirații din diferite regiuni istorice ale României – Oltenia, Maramureș, Transilvania, Moldova, Basarabia, Bucovina, Dobrogea, Muntenia, Banat și Crișana, într-o serie de stări întrepătrunse cu texturi tradiționale românești. Fiecare design este născut dintr-un proces de stilizare a motivelor tradiționale pentru a le reda într-o perspectivă contemporană.
Urmărind să alăture designul și materialele de cea mai bună calitate, Dare to Rug folosește lână din Noua Zeelandă – cea mai bună pentru producerea covoarelor, recunoscută pentru frumusețe, elasticitate, culoarea deschisă și rezistența în timp. În procesul de vopsire a lânii sunt folosite doar produse testate ecologic, din Elveția. Deși există mai multe variante de material ce poate fi folosit pentru spatele covorului, Dare to Rug a ales bumbacul 100% natural pentru că oferă produsului o protecție mai bună și o durată mai lungă de viață.
“Deciziile noastre de producție au la bază, în primul rând, faptul că vrem să oferim un produs de calitate, care să concureze cu marile branduri internaționale de covoare. Propunem un produs durabil realizat cu materiale naturale. Ca să oferim această calitate, este important să colaborăm cu fabrici care au deja know-how-ul necesar și furnizori care au trecut testul timpului, ținând cont de faptul că noi suntem designeri, nu producători. Ne-am dori foarte mult să putem să folosim exclusiv materiale ce provin din România, dar acest lucru necesită timp și o investiție mare în testarea furnizorilor și producătorilor pentru a ne asigura că rezultatul se va ridica la același nivel de calitate” – Andreea Batros și Flavia Scînteanu.
Până în prezent, designerii au finalizat producția prototipurilor și pregătesc lansarea mărcii pe piața internațională.