Sa renunti la lumina electrica si la hartia igienica, la metrou, la televizor si la mancarea ambalata, sa speli rufe în cada, sa mergi cu bicicleta si sa gatesti numai hrana organica doar ca sa salvezi planeta – toate acestea par o nebunie. Este un experiment la care, în noiembrie 2006, scriitorul nonfictiv si bloggerul newyorkez Colin Beavan s-a supus timp de un an, antrenandu-si în aceasta aventura si sotia împatimita de shopping, fiica în varsta de doi ani si cainele.
Provocarile zilnice, de la folosirea scarilor în locul liftului pana la problema descompunerii gunoiului menajer, i-au dezvaluit o noua perspectiva asupra lumii. Cumparaturile facute în piata, mesele preparate în familie si jocurile pe care le-au inventat pentru a compensa lipsa televizorului i-au apropiat pe cei trei si i-au facut sa traiasca viata cu intensitate si bucurie. Toata povestea a fost publicata în cartea No Impact Man (2009, Ed. Farrar, Straus & Giroux), care anul acesta a aparut si la noi, la Editura Philobia (societate cu capital francez ce propune, ca model editorial, carti publicate în majoritate de jurnalisti.) „Proiectul lui Beavan are o importanta încarcatura emotionala si ecologica. No Impact Man functioneaza mai ales pentru ca Beavan e inteligent, amuzant, provocator si, mai presus de toate, sincer.“ – The Philadelphia Inquirer.
Editura Philobia ofera aceasta carte castigatorilor noului concurs Zeppelin pe care-l lansam acum. Iata ce aveti de facut: povestiti-ne, prin fotografii si cateva cuvinte, despre refolosiri destepte. Explorati orasul, interioarele sale sau propria locuinta, identificati si fotografiati situatii surprinzatoare de reciclare (a unor lucruri, spatii, constructii); pot fi si reciclari inconstiente sau acte de bricolaj cu folos. Retineti ca imporanta e calitatea documentarii, nu „frumusetea“ imaginilor. Puteti participa cu cel mult 5 fotografii, cu cate o foarte scurta descriere pentru fiecare. Sunteti invitati sa ne trimiteti propunerile pana la data de 15 ianuarie, ora 14, la adresa comunicare@zeppelin-magazine.net, urmand ca redactia Zeppelin sa desemneze apoi trei castigatori. Fotografiile castigatoare vor fi publicate in revista Zeppelin # 111 – februarie 2013. Ne asteptam, ca de obicei, sa fiti la înaltime!