Fuziuni deschise la Muzeul de Artă din Craiova: Brâncuși, Paul Neagu și Neville Gabie

Joi, 22 septembrie, ora 19:00, la Muzeul de Artă din Craiova, va avea loc al treilea performance live din cadrul expoziției NeXus: Fuziuni deschise, curatoriată de Simona Nastac și vernisată la Palatul Jean Mihail pe 18 august 2016, unul dintre cele mai semnificative evenimente dedicate anului Brâncuși.

 

Expoziția readuce în discuție influența ideilor lui Brâncuși asupra artei lui Paul Neagu (1938 – 2004), urmărind totodată amprenta sensibilității creative a acestuia asupra sculptorilor britanici Anish Kapoor și Tony Cragg, care i-au fost studenți în Londra, și afinitățile cu artiști care i-au fost prieteni, care i-au cercetat opera sau cu care s-a intersectat în planul ideilor, postum.

 

05_Performance Nigel Rolfe 1* Performance, Nigel Rolfe 

 

Incluzând aproximativ 50 de lucrări de Paul Neagu, Sărutul lui Brâncuși și lucrări de desen, video și performance de Anish Kapoor, Tony Cragg, Nigel Rolfe, Marianne Eigenheer, Neville Gabie, Vlad Nancă și Nona Inescu, expoziția este deschisă publicului până pe 9 octombrie a.c.

 

04_Hyphen Nanca Inescu* Hyphen – performance, Vlad Nancă și Nona Inescu

 

După performance-urile susținute la vernisaj de Nigel Rolfe, Vlad Nancă și Nona Inescu, artistul Neville Gabie va performa live în spațiul expoziției o acțiune din seria Experimente în alb și negru, creată pe durata unei rezidențe de un an la Cabot Institute, Bristol University.

 

01_Experiments in black and white 7* Neville Gabie: Experiments in black and white 7

 

Seria examinează impactul crizei climatice a secolului 21, reflectând asupra proceselor,  interdependenței și limitelor universului uman și natural. Artistul a lucrat cu trei materii organice: petrol, gheață și cretă. În expoziția NeXus, Gabie este prezent cu documentația video a performance-ului cu gheață, filmat în Africa de Sud, iar pe 22 septembrie va performa experimentul cu cretă, într-un gest de reevaluare a materiei și imperativelor vitale în Antropocen și postumanism.

 

 

Gabie a studiat sculptura la Royal College of Art din Londra, fiind interesat de tânăr de Brâncuși, procesul de esențializare a formei și exploatarea energiilor conținute în materie. În 1982, încercând să afle mai mult despre ansamblul de la Târgu Jiu, i-a scris artistului Paul Neagu. Acesta i-a răspuns frust: „dacă într-adevăr vrei să înțelegi, trebuie să mergi să îl vezi”. Călătoria în România comunistă a fost un șoc, dar lucrările lui Brâncuși au avut un impact decisiv, în mod special relația cu specificitatea locului și modul în care Brâncuși a imaginat experiența publicului în spațiul lucrărilor.

 

02_kiss* Constantin Brâncuși – Sărutul

 

În următorii 25 de ani, Gabie a examinat și integrat în practica sa geografia fizică, emoțională și culturală a fiecărui loc în care a lucrat, deseori în colaborare cu comunitățile respective sau cu alți artiști, scriitori, oameni de știință. Artistul a creat proiecte participative în Parcul Olimpic din Londra, la Stația de cercetare Halley din Antarctica împreună cu echipa British Antarctic Survey; pe șantierul Cabot Circus din Bristol; și în Liverpool, într-un bloc turn brutalist, ce a fost demolat prin implozie controlată.

 

Expoziția este organizată de Muzeul de Artă din Craiova în colaborare cu Fundația Interart TRIADE, Paul Neagu Estate România și cu sprijinul Galeriei Jecza din Timișoara.

Mai multe informații: www.muzeuldeartacraiova.ro

Sari la conținut