E cineva acasă? Lecții de civism dincolo de egoism. Despre cultura protestului, la Rezidenţa Scena9

Miercuri, 21 mai 2017, 20:00-22:00 @ Rezidenţa Scena9, Str. I.L. Caragiale nr 32, Bucureşti

Cine și de ce protestează? Trebuie să protestăm? Protestăm împotriva unor oameni sau a unor instituții? Care sunt prioritățile protestelor? Cum se formează rețelele de influență socială? Cum (și dacă) se transformă ele în cultură politică participativă? Care este dinamica socială și urbană a protestelor din România ultimilor 10 ani? Putem vorbi despre existența unui spațiu public în România anului 2017?

Întrebarea din titlu a fost adresată unuia dintre jandarmii care încercuiau clădirea Guvernului României, în noaptea geroasă de 31 ianurie spre 1 februarie 2017. De la ea și de la experiențele personale va avea loc o discuție despre participarea politică abordată din perspective ideologice și profesionale diferite, dar având ca punct comun protestele din România din perioada 2007 – 2017. Vor face schimb de idei și experiențe Viorel Micescu, Vasile Ernu, Ștefan Ghenciulescu și Bogdan Mureșanu, într-o dezbatere moderată de Oana-Valentina Suciu.

Oana-Valentina Suciu

oana-valentina-suciu
Este licenţiată în sociologie politică şi deţine un doctorat în ştiinţe politice. Alumnus al University of Oxford, al New York University și al Central European University, colaborator la diferite think-tank-uri din România, Marea Britanie și Statele Unite, actualmente este lector în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice din Universitatea Bucureşti, unde ţine cursuri de sociologie politică, metode de cercetare, reprezentarea politică a minorităţilor în Europa Centrală şi de Est și diplomație culturală (și îi place foarte tare ce face). În afara textelor pur academice, semnătura sa poate fi întâlnită în revistele 22 și Dilema Veche și pe platforma La Punkt.

Viorel Micescu

viorel-micescu
Este director executiv al CENTRAS (Centrul pentru Asistența Organizațiilor Non-guvernamenale) din 1996. Înainte de a veni la conducerea CENTRAS, a lucrat în cadrul International Foundation for Electoral Systems (Fundația Internatională pentru Sisteme Electorale – IFES) în calitate de Programs Coordinator. A absolvit Facultatea de Matematică a Universității din București. Este unul dintre inițiatorii Fondului pentru Democrație, în martie 2017. Atunci când nu coordonează proiecte civice este un pasionat jucător de bridge, campion național și internațional.

Vasile Ernu

vasile-ernu
Născut în URSS (cum îi place să spună, ca în titlul volumului său din 2006), este abolvent de filosofie al universităților din Iași și din Cluj-Napoca. Publicist și comentator, semnătura sa poate fi întânită curent în România Liberă, HotNews, Timpul și Adevărul, Noua Literatură, Suplimentul de Cultură şi Observator Cultural. Este autor al volumelor Născut în URSS, Ultimii eretici ai Imperiului, Ceea ce ne desparte. Epistolarul de la Hanul lui Manuc, Intelighenţia rusă azi, Sunt un om de stânga, Bandiţii, Sectanţii. Mică trilogie a marginalilor, precum și unul din fondatorii şi coordonatorii proiectului www.criticatac.ro

Ștefan Ghenciulescu

stefan-ghenciulescu
Este arhitect practicant, publicist şi cercetător, precum și bucureștean entuziast și disperat; redactor-şef al revistei Zeppelin (din 2016 bookazine și revistă online pe e-zeppelin.ro), conferenţiar universitar în cadrul UAUIM (Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București), și alumnus al Colegiului Noua Europă (NEC). A scris cartea „Orașul transparent. Despre limite și locuire în București”, și este co-autor al mai multor cărți și expoziții despre arhitectură socială, regenerarea patrimoniului, cultură urbană și spațiu public.

Bogdan Mureșanu

bogdan-muresanu
Este scenarist și regizor. A semnat scenariul și regia unor filme care au ca temă comună istoria comunistă și post-comunistă, printre care „Tuns, ras și frezat” (2012), cu Victor Rebengiuc în rolul principal, și „Cadoul de Crăciun” (2017) cu Adriana Vancica și Ioana Flora. De asemenea, Bogdan a mai scris „Unde e Sofia?”, care a fost desemnat cel mai bun scenariu la Oaxaca, Mexico, în 2012, și „Opinci”, scenariul unei animații aflată în producție, nominalizat la premiul Robert Bosch (2013, Germania), aflat în pre-producție. În 2016, Torța Vie (cel mai bun scenariu de scurt metraj, TIFF 2008), care a stat la baza filmul SPID. Tot în 2016, Bogdan a lansat în cadrul Muzeului Național de Artă Contemporană filmul documentar de artă „Negruzzi 14”. În prezent, Bogdan lucrează la proiectul de animație „Magicianul” a cărui acțiune se petrece în Sulina anului 1910.

*Fb event

Sari la conținut