anaid art gallery

Acest articol se regăsește în: Halele Carol - Bucuresti Sud, slider Halele Carol - Bucuresti Sud

Parcursul beznă-concept-realitate

În 2004, când ne-am înfiinţat, existenţa în sine a unei galerii destinate artei contemporane era mai mult un concept, decât ceva funcțional şi palpabil. Motivele au fost simple: aveam casa, în 2004 urma să se înfiinţeze Muzeul de Artă Contemporană în Casa Poporului, în consecinţă ne-am gândit că această zonă s-ar putea transforma într-un centru al artei contemporane, cum s-a întamplat în Barcelona în jurul MACBA (Muzeul de Artă Contemporană Barcelona).

Acum în zonă sunt mai multe iniţiative destinate artei contemporane care au apărut în ultimii ani: CIAC (Centrul Internaţional de Artă Contemporană) şi Tranzit. Două entităţi culturale care ar trebui să întregească peisajul artei contemporane. Pot afirma chiar că este un creuzet al artei contemporane aici: MNAC, CIAC, Tranzit, Anaid Art Gallery – toate la o distanţă de 10-20 minute unele de altele.

Interviu realizat de Andreea Ilinca cu Diana Dochia

 

Susținere structurală în locul intervenției și asistării permanente

Eu nu cred în implicarea statului, consider că statul trebuie să creeze un tip de organizare care să susţină mediul privat. Să ajute mediul privat să se dezvolte, astfel încât fiecare să-şi poată face treaba pe segmentul lui de piaţă. Nu cred că un segment de piaţă susţinut şi ajutat în permanenţă de stat poate duce la rezultate pe termen lung.

 res6

Rol principal în lung metrajul artei contemporane românești

Cred că am adus oraşului multe experienţe şi conţinuturi noi, nu cred însă că Bucureştiul are vreo nevoie culturală specifică. În general capitala este oarecum deficitară la o zonă care să susţină şi coaguleze arta contemporană, nu aș spune deci că doar acestei zone [unde sunt ei] îi lipsesc intervențiile urbane de acest gen. Cred însă cu tărie că au fost 10 (zece) ani de pionierat din partea Anaid în promovarea artei contemporane româneşti, sper ca acest lucru să conteze cândva.

 

Realități conceptuale, dematerializate

Nu cred că am avut un impact la nivelul comunităţii locale, pentru că nu cred că există vreo comunitate. Există noţiunea de comunitate, nu şi comunitatea.

 res1

București personal

Am fost tot timpul prietenă cu zona, pentru că îmi place aerul de Bucureşti vechi, cu case la dimensiuni normale şi liliac în curte. Îmi place să cred că aşa ar fi trebuit să arate adevăratul Bucureşti. Mă simt confortabil aici pentru că sunt la mine acasă şi pentru că aici am putut dezvolta orice tip de intervenţie, atât în spaţiul interior, cât şi în exterior.

 

Strada Slobozia 34, Sector 4

General Manager: Diana Dochia

Manager: Marilena Dochia

 

 

Autori: